Rikky Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Jeg har et Pentax Optio S, som inntil nå nettopp har virket helt fint. Jeg tok batteriet ut av laderen og satte det i kameraet, og tok et par bilder. Da jeg stakk USB-kabelen fra PC i kameraet var det ingen reaksjon. Jeg riklet litt på kabelen i kameraet, og det kunne nesten virke som det var dårlig kontakt, da displayet slo seg av og objektivet trakk seg inn (altså de vanlige "symptomene som skal komme når du stikker inn kabelen). Det gikk imidlertid tilbake til vanlig kameramodus med en gang, noe som vel også kan tyde på dårlig kontakt. Jeg klarte etterhvert å få kabelen til å treffe akkurat sånn at kameraet tilsynelatende var i "PC-modus", men jeg fikk ingen indikasjon på PC-en om at kameraet var funnet. Jeg fikk heller ikke opp den ekstra stasjonen i Min Datamaskin. Driverne er installert. Jeg har prøvd å rense pluggen på kabelen og blåse ren kontakten i kameraet med trykkluft uten at det hjalp. Dessverre har jeg ikke en ekstra kabel jeg kan prøve, er det spesielle kabler til disse kameraene? Den er ikke av type B eller C, som er vanlig på webshopene. Jeg regner med jeg må sende inn kameraet, men det hadde vært fint hvis noen hadde gode tips på lager. Edit: Nå har jeg prøvd med en annen PC med samme resultat. Edit2: Har nå sendt inn kameraet. Endret 7. februar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå