G4rD Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg har en modda ps2 som jeg har importert NTSC spill til. Probleme er att jeg ikke har en tv som støtter NTSC. Så jeg lurte på om det evt. er noen ledninger eller no som kan fikse det?(alle spilla er i svart-hvit) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) TV'n må støtte NTSC for at den kan vise det... Men jeg har sett noen programmer/fikser som gjør NTSC spill over til PAL. En kamerat av meg prøvde dette en gang iallefall og det fungerte fint. Eneste minuset var at bildet ble litt forskyvet på skjermen, men dette ble lett fikses med noen instillinger i spillet. EDIT: Dette gjelder ISO filer, så da vil dette ikke akkurat være løsningen for deg alikevel... Endret 6. februar 2005 av TCi Lenke til kommentar
G4rD Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 glemte og si att jeg har HDD til ps2'en Lenke til kommentar
Loooper Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Med swapper magic kan man kjøre NTSC-spill som de skulle være PAL. Man opplever allikevel litt små lagging i gjerne filmer og slikt, pluss bilde er litt feil. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Finnes det TV'er som støtter både PAL og NTSC? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Finnes det TV'er som støtter både PAL og NTSC? Omtrent alle tv'er solgt de siste 10 årene tipper jeg støtter både PAL og NTSC... Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Finnes det TV'er som støtter både PAL og NTSC? Omtrent alle tv'er solgt de siste 10 årene tipper jeg støtter både PAL og NTSC... Såpass ja Går det ann å finne ut om TV'en er enten PAL eller NTSC eller begge? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Finnes det TV'er som støtter både PAL og NTSC? Omtrent alle tv'er solgt de siste 10 årene tipper jeg støtter både PAL og NTSC... Såpass ja Går det ann å finne ut om TV'en er enten PAL eller NTSC eller begge? tja, har du ikke manualen så får du vel bare prøve med en NTSC film/spill og se om du får farger Edit: Tv'er solgt i europa har både PAL og NTSC. Amerikanske tv'er støtter vanligvis bare NTSC såvidt jeg vet.. Endret 6. februar 2005 av likferd Lenke til kommentar
Id4ever Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 TV'en behøver ikke nødvendigvis støtte NTSC. Det holder at den greier å synkronisere seg med et 60Hz RGB-signal (PAL-60), noe nesten enhver TV produsert etter ca 1990 greier (forutsatt at den har RGB scart). Så hvis du ikke allerede har det vil jeg anbefale at du går til innkjøp av en RGB scart-kabel til PS2'en din. Jeg kjører nettopp dette oppsettet med en moddet PS2 på en Panasonic TV som ikke støtter NTSC. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Ja, eller du kan lodde over 2 punkter inni maskina, og vips, så har du farger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå