Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

idiotmaskinen min dør!

Anbefalte innlegg

heisann...

jeg har 3 disker (2 IDE med drit, og en S-ATA med win + drit). I går la jeg inn win (igjen) og det funket fint i en time før jeg fikk bluescreen (igjen... står at jeg skal skru av shadowing og noe sånn). Sitter nå i 'dos' og sjekker alle diskene med CHKDSK.

I går, etter installen av Win, ble brukeren min stengt ute av win, fordi den var korrupt!!

+ at rammen min kjører på 266MHz, når det er 400MHz.

+ at når jeg skrur av maskinen (både med knappen på toweret og fra win) tar det 3 sekunder, så slår den seg på igjen, av seg selv...

HVORFOR?? og hva skal jeg gjøre med dette? er det noe å gjøre?

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har oppdatert biosen min... sitter å sjekker diskene mine nå, tror det er de det er noe galt med... finner feil på de... hehe... har jo en "prototype" på en 80gig, den er i hvertfall gammal!

resten av drittet mitt er:

ASUS P4C800 Deluxe (intel 875P chipset)

P4 2,8GHz "prescott"

Gainward GeForce 4200 TI

Geil 2,0 gig ram (4x512 dual, lineær)

1x S-ata 160gig (ny i går)

1x 120gig

1x 80gig

360 w PSU

Lenke til kommentar

har nå fått fikset det meste (det ser i hvertfall slik ut)... dro ut strømmen til de gamle diskene, har nå kjørt win stabilten god stund + at power off funker normalt... bestiller ny harddisk i morra.

tror det kan ha noe med at de er gamle + at de to diskene har stått ved siden av en subwoofer med en ganske stor magnet.

Lenke til kommentar

jaja... en ting av gangen... har egentlig bare tenkt å holde på med World of Warcraft, men det blir vel noe mer er jeg redd...

har dessverre lite med penger, ettersom jeg faktisk må KASTE de to gamle diskene mine, ettersom de ødela den nye disken jeg fikk på fredag!

har også bestilt en ny 250Gb'er, SATA denne gang...

men neste post på programmet er å stappe i vannkjølingen som ligger strødd på gulvet, så kommer skjermkortet...

Lenke til kommentar

Vet det kan bli litt kluss med OS på s-ata, samtidig som du har IDE disker..

Oppdatert chipset drivere også?

Også hjelper det kanskje og justere BIOS settingene dine, her er noen tips fra nVidia .

Og at RAM'en din kjører på feil hastighet...klipp og lim fra ASUS FAQ:

Do P4C800 series support DDR 400 memory?

Yes, P4C800 series support PC3200 (DDR 400) memory. You'd better use the memory module listed on the QVL list in the user's manual or ASUS web site. In addition, if you use 800MHz FSB CPU, then DDR 400 memory will work at 400MHz. Otherwise, it will downgrade to DDR 333/266 due to chipset limitation.

Lykke til

Lenke til kommentar

Takker for veldig konstruktivt svar CrazyD!! :D

Har oppdatert chipset driverene også ja (første jeg gjorde etter jeg kom inn i win var å laste ned alle nye drivere til HK)

Skal nå prøve å skifte settings i biosen, har forresten funnet ut av at den nye S-ATA disken var det 4 uleselige sektorer på, har også fått godkjent en retur på denne ;)

(dette merket jeg faktisk da jeg skulle brenne en backup av "mine dokumenter" til en CD, høyreklikk mappe, egenskaper... Mappen tar 768TB on disc! TERRABYTE!! derfor kjørte jeg CHKDSK (igjen...), dermed fant jeg de ødelagte sektorene...)

har pilt ut alle IDE disker, og "kassert" (les: solgt og puttet i mammas data...)

kjører også på 800MHz FSB (har jo "prescott" CPU), det har forresten fikset seg selv alt det der med for lav frekvens på mem + at den startet av seg selv etter shutdown...

mvh Jarle :D (skal nok få detta rukelet til å score meget høyt ja...)

PS: ny 250 gig S-ATA lagt i posten i dag fra leverandør...

edit: for skrivefeil.. :p

post-238-1107896216_thumb.jpg

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...