Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor "løs" skal lastavhengig ventil egentlig være?


Anbefalte innlegg

Har hatt bilen (Ford Fiesta 1.1 -96 mod) på EU kontroll - og et av punktene (1.1.7) er at "lastavhengig ventil sitter fast". Litt CRC og heftig hammerbruk har nå gjort at den er løs igjen. Spørsmålet er da; hvor løs skal den egentlig være? Skal den være "slarkete" eller "fast i fisken"?

 

::Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nok ventilen som regulerer bremsekraften til bremsene bak avhenhing av hvor mye last du har baki Stig-arne, har det på golfen også.

vet hvordan den fungerer utmerket takk.

 

Men har aldri vært borti det på personbiler.

 

Uansett, den skal være såpass løs at du lett kan bevege på den.

Lenke til kommentar
lastavhengig ventil på personbil ? ? ? ? har aldri hørt om den noen andre plasser enn på lastebiler og hengere.

Hvilken last kan en fiesta 1,1 klare :p

Joa, det finnes lasteavhengige ventiler på personbiler også, har det på Ladaen også. :!: Holdt på å få mangel på den en gang, fordi den gikk tregt, men det gikk i gjennom da jeg lovte å smøre den med en gang jeg kom hjem.

Lenke til kommentar

Er viktig at den står riktig, hvis ikke så tror den at du har mer\mindre vekt baki og gir mer\mindre bremsekraft. På Golf 2 justerer du fjæra som er kobla til ventilen med en skrue og mutter der hvor fjæra er festa i bakstillingen. Selve ventilen er skrudd fast og kan ikke justeres.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...