Dan Hansen Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har hatt bilen (Ford Fiesta 1.1 -96 mod) på EU kontroll - og et av punktene (1.1.7) er at "lastavhengig ventil sitter fast". Litt CRC og heftig hammerbruk har nå gjort at den er løs igjen. Spørsmålet er da; hvor løs skal den egentlig være? Skal den være "slarkete" eller "fast i fisken"? ::Dan Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 lastavhengig ventil på personbil ? ? ? ? har aldri hørt om den noen andre plasser enn på lastebiler og hengere. Hvilken last kan en fiesta 1,1 klare Lenke til kommentar
trra Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Er nok ventilen som regulerer bremsekraften til bremsene bak avhenhing av hvor mye last du har baki Stig-arne, har det på golfen også. Endret 6. februar 2005 av trra Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Spørsmålet er da; hvor løs skal den egentlig være? Skal den være "slarkete" eller "fast i fisken"? ::Dan Den skal nok være nokså løs, men sjekk den for lekkasjer hvis den er ille plaget med tidens tann. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Er nok ventilen som regulerer bremsekraften til bremsene bak avhenhing av hvor mye last du har baki Stig-arne, har det på golfen også. vet hvordan den fungerer utmerket takk. Men har aldri vært borti det på personbiler. Uansett, den skal være såpass løs at du lett kan bevege på den. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 lastavhengig ventil på personbil ? ? ? ? har aldri hørt om den noen andre plasser enn på lastebiler og hengere. Hvilken last kan en fiesta 1,1 klare Joa, det finnes lasteavhengige ventiler på personbiler også, har det på Ladaen også. :!: Holdt på å få mangel på den en gang, fordi den gikk tregt, men det gikk i gjennom da jeg lovte å smøre den med en gang jeg kom hjem. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg har også fått samme anmerkningen på min Golf II nå.... Det jeg lurer på er om det er viktig å sette den i samme vinkel igjen, eller om den "går seg til" så og si... Lenke til kommentar
trra Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Er viktig at den står riktig, hvis ikke så tror den at du har mer\mindre vekt baki og gir mer\mindre bremsekraft. På Golf 2 justerer du fjæra som er kobla til ventilen med en skrue og mutter der hvor fjæra er festa i bakstillingen. Selve ventilen er skrudd fast og kan ikke justeres. Endret 6. februar 2005 av trra Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 jau jau, da har man lært noe i dag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå