toss Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 hei til nå har jeg brukt notisblokk til all koding, og jeg lurer på om det er lurt å invistere i en php-editor.. hvikene kan dere anbefale? hvor finner jeg dette? hvor mye koster det? og evt. finnes det mye gratis? takker for svar.. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Anbefaler noe lett og gratis: http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Maguma fungerer usedvanlig bra. Med tabbed "browsing" og testing av script er det en drøm å redigerer script. Syntaxhighlighting er så klart standard, noe notepad mangler Anbefales, og gratis! Lenke til kommentar
toss Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 kan man teste script med maguma uten å ha php innsatlert? det hadde jo vært supert.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 De tre største editorene, og "beste" er: Zend Studion fra Zend PhpED fra NuSphere PHPedit fra WaterProof Software Finnes få eller ingen editorer som alle funksjonene disse har, men de har også en stor ulempe - de er dyre. Dersom du vil "satse" litt på PHP så er de vel verdt investeringen. PHPedit var helt til versjon 1 gratis, og med alle de funksjonene som editoren hadde så var den et populært valg bland mange programmerere. For å en oversikt over de fleste editorene så kan du ta en kikk på php-editors.com, der finner du både php-editors sin vurdering av programmet i tillegg til programmereres vurdering. Lenke til kommentar
gather Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Et alternativ som er verdt en titt er danske PHP designer som jeg har omtalt her Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Den beste gratis PHP-editoren jeg har sett, er som gather nevnte PHP Designer 2005. Selv brukte jeg den en liten stund før jeg fant ut at Zend Studio 4.0 Beta så ut til å ikke ha tidssperre i trialversjon. Zend Studio er PHP Designer overlegen, men PHP Designer blir hele tiden utviklet, og det er ikke uvanlig at en ny versjon kommer nesten hver dag. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg ble tipset om PHP Designer for en stund siden, da var det mange funksjoner som ikke fungerte ol., men jeg ser programmet har blitt mye bedre siden da. Bare de får lagt til et par funksjoner som funksjonsliste med både php og class funksjoner og automatisk variabel forslag, så kommer dette programmet til å ta mange kunder fra Zend og PhpED. Lenke til kommentar
toss Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 men når det kommer nye versjoner av PHP Designer, er det stress å oppdatere da? og takk for veldig mange gode svar Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Er ikke stress å oppdatere. Programfilen er vel bare ca. 1MB, og så installerer du bare den nye versjonen over den gamle, i samme mappe. Eneste problemet er at innstillinger kan gå tapt mellom versjonene. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Jeg bruker Macromedia DreamWeaver MX 2004,, synes den er ganske god, med den kan du også designe sider, uten å programere, altså du får lettere det resultatet du vil ha. (utsendemessigt) Edit: dette programmet er ganske dyrt Endret 8. februar 2005 av Lasso5000 Lenke til kommentar
toss Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 har landet på PHP Designer 2005 siden det ser ut til at folk her på forumet og andre steder(php-editors.com) liker det godt.. til nå er jeg godt fornøyd med dette programmet.. takk for gode tips Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg bruker Macromedia DreamWeaver MX 2004,, synes den er ganske god, med den kan du også designe sider, uten å programere, altså du får lettere det resultatet du vil ha. (utsendemessigt) Edit: dette programmet er ganske dyrt Enig med deg at Dreamweaver er et bra programm, men som du også sier så er det dyrt. Men etter min mening er det verdt det. Av gratis editorer vil jeg anbefale PHP Designer 2005. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvilke fordeler kan f.eks. PHP Designer 2005 gi? Jeg bruker for tiden TextPad til all koding, også PHP. Eneste som jeg kan forestille meg er nyttig er "highlighting", har litt av det i TextPad, men lå ikke inne som standard. Er av den grunn litt misfornøyd. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Skal prøve PHP Designer 2005 selv.. morro med no nytt... brukte editplus før:p Lenke til kommentar
toss Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 php designer gir mange fordeler bla. projektmanager, ha flere filer oppe i tabbs, highlighting på html, js, vb, c+ og selvsagt php, den har sikkert flere fine funksjoner også.. feks debugging.. den gjør alt mye lettere.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Spesielt code completion er en nyttig feature man ikke kan leve uten når man blir vant til det. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kan man se "resultatene" i PHP Designer? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kan man se "resultatene" i PHP Designer? Du spør altså om PHP Designer har integrert webserver. Nei, det har den ikke, men den har en begrenset funksjonalitet som gir ut output ved debugging. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Spesielt code completion er en nyttig feature man ikke kan leve uten når man blir vant til det. Hmmm, slik at den automatisk fullfører tagger og avslutter de? Slik dritt Visual Basic-programmene har? Det er ufattelig irriterende synes jeg. Foretrekker å programmere "alene". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå