Gå til innhold

Koble PC høyttalere til stueanlegget?

Anbefalte innlegg

Howdy

Noen som har prøvd dette?'

Har Creative Inspire T7700 på dataen. Dette gir en syk bra lyd sammen med Audigy2 ZS lydkortet.

Problemet er at jeg heller villa hatt denne gode lyden på surroundanlegget i stua. Der nede har jeg en billig-dvd med innebygget 5.1 forsterker som gir heller dårlig lyd.

Men suben på Creative-anlegget er aktiv med innebygget forsterker. Er det mulig å koble dette anlegget til dvd-spilleren på noen måte. Hva trenger jeg?

Creative-suben har 4x 3,5 mm phono-innganger og utganger til 7.1 høyttalere.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at DVD-spilleren din ikke har analoge 7.1 utganger siden den er billig, den har vel bare stereoutgang og digitalutgang. Så for å få 7.1-lyd trenger du en forsterker som kan kobles mot DVD-spilleren digitalt.

Du kan få 2.1-lyd ved å koble fra stereo RCA på DVD-spilleren til en minijack-hun-kontakt for å plugge høyttalersettet i.

Denne kabelen kan de fleste musikkforretninger lage til deg.

Lenke til kommentar

Egentlig holder med å koble på Creative-suben. Den originale suben til Dvd-surroundanlegget er det så vidt jeg hører.

Dvd-spilleren har utganger til 5.1-lyd, og alle høttalerene unntatt suben gir grei nok lyd.

DVD-Spilleren har følgende uttak bak:

AUX in 1 og 2

Audio out L+R+SW

S-video out

Coax digital out

Optical out

Scart out

5 høyttalerutganger+sub-utgang

Creative-suben har følgende innganger (3,5mm phono)

Front

Rear

Side

Center/Subwoofer

Er litt grønn på dette, men det hadde vært greit å iallefall fått lyd av Creative-suben siden denne gir litt av et trøkk.

Lenke til kommentar

Suben skal ha linjenivå, ikke høyttalernivå. Hvordan kobler du til høyttalerne, klipper du ledningne og plugger dem i høyttalerterminalene? (hvis den har det er det ikke en DVDspiller, men reciever / forsterker og DVD-spiller i ett.)

Hvis du er grei gir du oss merke og modellnummer på DVD-spilleren.

Forresten burde du bytte navn på topic til "Hvordan koble DVD-spiller til PC-høyttalere"

Lenke til kommentar

Beklager, helt riktig.

Dvd er en dvd med innebygget receiver/forsterker. Merket er PJ (PJ HCS 1500-p DVD)med Jamo høyttalere (ganske lite utbredt tror jeg).

Jeg mener også at suben skal ha linjenivå inn siden den er beregnet å kobles til et lydkort. Men er noen av utgangene som jeg nevnte tidligere på DVDen på linjenivå slik at de kan kobles direkte til suben?

Tror det blir feil å koble et allerede forsterket signal fra receiveren og inn i suben som har innebygget forsterker.

Lenke til kommentar

Koble til via scart-kontakten. Du får kjøpt scart-overganger på elkjøp.

Hvis du bruker scart til TV, kan du koble subwooferen til en av scart-kontaktene på TVen. (forutsatt at du har en til overs da..)

Alternativt kan du koble til en liten enhet med digitalinngang, som f.eks en minidisc (som har optisk inngang) og så koble subwooferen til linjeutgangen på minidiscen. (du må sette den på rec/pause for å få lyd).

Alle slike kreative løsninger er ikke optimale rent lydmessig, men med en PC-subwoofer får du ikke hi-fi lyd likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...