Gå til innhold

NV Silencer 5 vs Zalman VF700-Cu, 6800nu

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nQdjz0

Hvilken av de er best til å kjøle en MSI 6800?

-Hvem har best lydninå?

-Kjøler best? ( NV Sillencer 5? )

-Enklest å montere? ( Zalman VF700-Cu? )

-Best minnekjøling?

-Eventuellt andre ting de er bedre enn andre på...

VF700-Cu

NV 5

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville no gått for NV Silencer jeg da. Den kjøle løsningen med å blåse luft ut av kabinettet er jo rett og slett genial. Støy nivå er de jo ganske likt og du vil ikke legge merke til +-5db. Ellers så er vel den Zalmanen ganske tung. Skal no selv skaffe meg en Zalman 7700Cu til CPUen min snart. Er litt redd for hovedkortet mitt...

Lenke til kommentar
Min NV lligger på rundt 20Dba på max. Mens den Zalmanen bråker betydlig mer.

Jeg ville ha gått for Zalmanen pga vifta og kjøler ribba.

Jeg ville ha gått for NV pga støy og kjølings prinsipp.

kremt.... min vf700-cu ligger på 18.5 dB.....

nesten halvparten av din NV....

Lenke til kommentar

Helt enig torkelma!

Har også Vf700CU den er konge...Har overklokket mitt kort fra 500/1230 til 616/1230 og tempen ligger overraskende nok på 49 grader på spill etter 4-5 timer....i Idle ligger den på 39 grader.

Det er helt riktig at den er stille...det jeg hører fra pcn min nb vifta ...og den bråker ikke mye(har planer om å bytte den og).

I tillegg har den en VANVITTIG bra kjøle-evne som jeg tviler på at den plast dingsen NV klarer.

Eneste ulempen jeg har merket er at viften er tung,men dette gjør da ingenting om en ikke spiller basket med kabinettet.

prisen på vf700cu(kobber) ligger på 295 mens vf700Alcu(aluminium) ligger på 250

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Jeg fikk min NV Silencer 5 for 2 dager siden og har ingen negative erfaringer med den.

Veldig lett å montere, tok 2 - 5 min.

Kjøler alle RAM brikkene også

Jeg hører den ikke

Den varme lufta får rett ut av kabinettet så den ikke varmer opp andre ting

Temper sank fra ca 65 med stock kjøler som bråkte mye til ca 60 etter første stress test til ca 50 full loade nå 2 dager seinere :thumbup:

AS5 har vel fått kjørt seg inn nå snart. Kan hende tempen detter ned et par grader til

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke testa NV'en, men Zalman-vifta har jeg selv på skjermkortet. Har ATI Radeon 9800PRO som jeg tidligere klokka opp til 432/371 og den kjører lett stabilt. Fikk over 6500 poeng i 3DMark03. Kjører den da i Normal Mode (12V, tror jeg) som bråker mest, og det beste av alt: Den er ikke skjemmende i hele tatt! Omtrent det eneste jeg hører nå, er den j**** NB-vifta (vepsen). Heldigvis er det en passiv chipsetkjøler fra Zalman på vei.

Men jeg kan ingenting annet enn å anbefale den Zalman-vifta. Helt fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...