MSc Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Beklager dårlig emne men: Har en maskin med to disker, en (C:) som jeg har installert OS på (Win XP Pro), og en som brukes til lagring av programmer og dokumenter etc (D:). Etter en restore av maskinen greier jeg ikke å huske hvordan jeg satt opp maskinen til å få start-menyen etc. til å laste fra D:. Dette har medført at jeg ikke har de startmenyene / desktop osv. jeg hadde. Problemet gjelder også hvis jeg prøver å starte programmene direkte fra filstrukturen får jeg heller ikke med alle settinger jeg hadde, eks Opera så har jeg jo da mistat alle bokmerker, innstillinger for mail etc. Har dessverre ikke noen restore-punkter jeg kan bruke hvor oppsettet er riktig. Noen der ute som kan hjelpe meg? eller må jeg fortsette å lete selv. Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 tror nok at dette er ganske riktig at skjer ja. når man gjenoppretter maskina til et tidligere tidspunkt er det jo for å fjerne evt problemer man har og da vil også Mailer, Instillger og andre ting du har på C: gå med i samme slengen. derfor er det lurt å ikke ha så mye av sånne ting på C: og isåfall så kan du ta en backup av mailene og bokmerkene dine og legg dem på en annen partisjon. Lenke til kommentar
MSc Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Problemet mitt er at det er lagret på D: men jeg husker ikke hvordan jeg fikk XP til å lese dette fra D:. Restorepunktet jeg har, har all denne infoen liggende på C:. Hvor i all verden er det jeg endrer oppsettet slik at jeg får Win XP til å lese fra D: igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå