Sk@lleBank Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Visa`n har fått kjørt seg igjen, og ny hardware er i hus. Blei så fornøyd med det nye oppsettet at jeg syntes et innlegg var på sin plass. Hele formålet med det nye systemet mitt er å redusere støyen så mye som mulig, mens det fremdeles skal være overklokkingsvennlig. Etter å ha fintenkt endel, lest mange foruminnlegg og hørt på anbefalinger, blei det nytt kabinett. Valget falt på Nexus Beeze 400. Pen, støydempet kasse med stor nok psu. Men med så liten luftstrøm var jeg redd prescotten min skulle få heteslag, så jeg kasta meg på et tilbud fra komplett, og bestilte WaterChill vannkjøling. Tidligere har jeg brukt en WD Raptor som systemdisk, men den er en bråkete rakker og må bort. I følge tester er Samsung spinpoint de stilleste diskene akkurat nå. Men ytelsen er det så som så med. Løsningen blei å kjøpe to, og prøve et raid0 oppsett for første gang. Andre komponenter jeg bruker er: Asus P4C800-E(vifteløs northbridge) Sapphire 9800Pro Ultimate Ed.(Vifteløst) Div andre ting og tang(se profil) Monteringen gikk nesten smertefritt, men radiatoren var ikke god å få plassert. Nexus kassa har kun en åpning for vifter og den sitter i bunnen, med en 120mm montert. Løsningen blei å fjerne vifta, legge radiatoren der vifta lå, og montere vifta oppå radiatoren. Fungerer greit, men det er litt vanskelig å komme til de nederste kontaktene på hovedkortet. Harddiskene blei montert i dempende rammer(Nexus disktwin) i 5.25" brønn. Resultatet er helt glimrende. Kjører vanligvis min [email protected] og høyeste load temp til nå er 45 grader. Det er med radiatorvifte på 900rpm/12db. Idle temp ligger rundt 38 grader. Men det er stillheten som imponerer! Det er faktisk sant som DinSide sa da de testet Nexus Breeze. Det er vanskelig å høre om maskinen er i gang!! Ingen viftestøy, ingen harddiskstøy, et snev av lyd fra Psu og en svak svak summing fra vannpumpa. Anbefaler Nexus Breeze som utgangspunkt til alle som ønsker seg stillegående maskin Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Nice Hva med noen bilder? Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Skal jeg nok greie å få til. Men ikke før jeg har fått stripset opp litt kabel Ikke uten videre pent inni der nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå