Lucifer 666 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har det noe å si på bildekvaliteten? Skulle jo tro at DVI er best, men det er så rart at nesten alle skjermer kommer bare med VGA kabel Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 DVI er best ja... Da sendes signalet digitalt hele veien fra skjermkortet til skjermen, i stedet for at det må konverteres til analogt før kabelen og tilbake til digitalt etter... På min Eizo L568 ser jeg tydelig forskjell på hvilken kabel jeg bruker, men dette varierer nok fra skjerm til skjerm. Det at DVI-kabel ofte må kjøpes utenom skyldes nok at den koster et par hundrelapper, noe som kan være avgjørende for hvilken skjerm man velger... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 DVI er den beste løysninga for LCD-skjemer Dette fordi all konverteringa som blir gjort mellom GPU og skjermen for vgasignalet. Skjermkort er digitalt men sender analogt signal ut på VGa-kontakten. I skjermen mottas dei analoge signala men blir kovertert til digitale i skjemen. Mens DVI går direkte utan konvertering heile veien. Då blir singaltapet minimalt og dårlige konvertere vil ikkje forringe signalet. Nokre skjermer er det lite forskjell mellom dvi og vga, dette er fordi det er gode konvertere både i skjermkort og skjerm. MEN dette er ofte meir untaka enn det vanlige. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå