Gå til innhold

Ønsker råd til Spillpc (AMD/Nividia-basert)

Anbefalte innlegg

hei!

jeg hadde da tenkt å kjøpe meg ny PC:

Gigabyte GA – K8NPX – SLI

ASUS Geforce 6800 256 MB

AMD Athlon 64 3800+

Thermaltake Silent Purepower 560W

Antec super LANBOY

+ mange småting som vifter, mus og mussematt o.s.v. + at jeg allerede har 1 GB RAM på PC, en.

Kommer dette oppsettet til å kunne kjøe Battlefield 2, S.T.A.L.K.E.R, brothers in arms +++????

#topic endret til et mer beskrivende, moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud man. Den PC'n kan kjøre hvilket spill som helst i bra oppløsning, men den blir nok dyr. Ihvrtfall ikke billig. Du sier ikke noe om hvliken skjerm du har. Kunne ha vært nyttig å vite. Satt akkurat sammen en ny PC selv. Ble nok litt billigere enn din, men jeg har ikke hatt noe problem med å kjøre noenting. Hvis du ikke kan så mye om PC, men vil ha en bra spille PC trenger du ikke de dyre komponentene der. Med mindre du vet akkurat hva du holder på med og vil skryte litt da. Hovedkortet er bra, det er viktig og noe mange glemmer og ikke ser på som en ytelses komponent. Minne du nevner er også mer enn bra nok, men du nevner ikke hvor mye du har av det. Burde ha rundt 1GB selv om man klarer seg med 512MB. Grafikkortet ditt er noe av det beste. Jeg gikk for en 6600 GT (GLH) fra Gainward, noe som holder i lange baner for moro med spill. Tror ikke de fleste vil merke SÅ stor forskjell mens de aktivt spiller hvis ikke de stopper opp og studerer grafikken litt nøyere. Da sparer du rundt 2000 kroner. AMD64 3800 er en veldig bra prosessor, men også veldig dyr. Det hadde holdt med en 3200 (kan lett overklokkes til 3500), men en AMD64 3500 Winchester er vel den prosessoren jeg hadde gått for. Er mye mer en god nok til det du forteller er bruksområde. Da sparer du rundt 2000 kroner her også. PSU'n din er helt vanvittig. Rå kraft. Men, med mindre du skal overklokke og modde mye er det helt bortkastet. Skrytefaktor ja, men du får aldri brukt potensialle. Har du mye strømkrevende komponenter, og har tenkt til å klokke og modde som værst er det en god strømforsyning. Ellers er det totalt overkill. Snakk om å kjøpe Rolls Royce for å kjøre til Rimi for å handle. Du klarer deg fint med en NorthQ 400W som skårer utmerket i test hos overklokking.no. Må du ha litt ekstra så ta en titt på Tagan 480. Fortron Source er også et bra alternativ, men du trenger ikke å bevege deg over rundt 800 kroner. Da har vi vel spart rundt en 4500 kroner. Hvis du har en gammel skjerm kan du bruke disse til å kjøpe deg en ny. Hvis ikke, spar dem til oppgraderinger om et år eller to.

Lenke til kommentar
Som det blir nevnt her, kjøp heller en A64 Winchester 3500+ og bruk mer penger på ett bedre skjermkort. Anbefaler deg minst Geforce 6800GT, men det er meg.

Heller 6800GT og 3500+ enn 3800+ og vanlig 6800 er vel poenget da ;)

ja det var det eg reagerte på også... 6800gt og ein 3500+ enn det oppsettet der. eller ultra viss det ikkkje er for stramt budjsett...

Lenke til kommentar
Seriøst mann, XP3800+ har elendig pris/ytelse forhold. Som de sier, gå for et bedre skjermkort og XP3500+.

XP forsvant med Socket A, men jeg forstår, og er enig i poenget ditt. En A64 3500+ er nok for de fleste. Kjøp heller et ATI X800PRO eller et 6800GT for de sparte pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...