havar Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg har en nc6000 som jeg bruker i et trådløst nettverk. Dette oppsettet har fungert prikkfritt lenge, men plutselig har jeg fått et problem jeg ikke finner ut av. Jeg kan sitte og skrive på et innlegg som dette, og det kan innimellom ta noen minutter.. Når jeg så skal sende innlegget får jeg opp en varslingsboks som forteller meg at jeg "..ikke er tilkoblet, og om jeg vil prøve igjen?". Når jeg da sier jeg vil prøve igjen, kobles jeg øyeblikkelig til, og alt er vel, inntil det igjen oppstår en pause uten direkte nettaktivitet. Dette finner jeg ikke ut av... Om noen vet hva dette problemet kan skyldes, setter jeg stor pris på tips! Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hei, se i egenskaper for wlankortet om du finner en hake for innaktivitet som er på. Lenke til kommentar
havar Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Hei, se i egenskaper for wlankortet om du finner en hake for innaktivitet som er på. Takk for tipset, men jeg finner ikke funksjonen du refererer til. Under hvilken fane finnes den? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hei igjen , prøv enhetsbehandling>nettverkskort>høgre mus på wlankortet>egenskaper>strømsparing >slå av hake Lenke til kommentar
corky Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Den kan også være IEEE 802.1x- godkjenningen på din nettverkstilkobling som spiller deg et puss...er dette aktivert, så deaktiver. Lenke til kommentar
havar Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Hei igjen , prøv enhetsbehandling>nettverkskort>høgre mus på wlankortet>egenskaper>strømsparing >slå av hake Takk for tips, men denne innstillingen finner jeg ikke for W-LAN kortet, kun for Ethernetkortet. Slo den av der da.. ;o) Lenke til kommentar
havar Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Den kan også være IEEE 802.1x- godkjenningen på din nettverkstilkobling som spiller deg et puss...er dette aktivert, så deaktiver. Takk for tips! Det var (dessverre?) ikke krysset av for denne i mitt oppsett. Lenke til kommentar
terjX Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du kan jo forsøke dette: To correct this, get out your linksys CD. Install the Utility program. On the CD go to "Utility" and then "Setup." After you install you will see that the program is called Wireless Network Monitor 4.0. After install go the the run command (shortcut Windows Key + R) and type "services.msc". Scroll down to the bottom and close to the bottom is "Wireless Zero Configuration." Double click on that. Hit the "Stop" button. In the drop down box labled "Startup type" set to "Disabled." Push "Ok" and close out of the windows. Now the Linksys program will do all of your wireless managment and will keep you connected. Note to anyone else out there, this program will work for any wireless card, not just Linksys. I use it on my laptop. Works great and is easy to use. If you want to download it, you can go to: ftp://ftp.linksys.com/pub/network/WMP54Gv4_20040415.exe (Takk til "coinperson" på hxxp://forums.sudhian.com) Virket for meg på min CL56. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå