Gå til innhold

Defekt harddisk etter secure erase?

Anbefalte innlegg

I forbindelse med reformattering av PCn fjernet jeg partisjonene og kjørte en såkalt "secure erase" med Partition magic. Dette grunnet mulig salg. Jeg har alltid brukt partition magic når jeg skal reformattere PCn, noe jeg gjør med jevne mellomrom. Jeg fjerner partisjonene og booter fra Win XP CD, og formattereren partisjon som jeg skal legge OS på. Dette har alltid gått strålende, og jeg har sikkert gjort det minst 10 ganger før.

Selve fjerningen av partisjonene gikk greit, og jeg boota med WinXP. Jeg valgte å installere Windows på en 20 GB partisjon (Har en 80 GB WDC), og valge å formattere denne (NTFS).

Men her gikk det galt. Fikk beskjed om at (husker ikke ordrett) disken ikke kunne formatteres, og at den kunne være defekt. Jeg restarta og boota en gang til, fjernet da den uformatterte 20 GB partisjonen, og forsøkte å formattere hele harddisken i en partisjon. Nå fikk jeg ingen feilmelding, men hele systemet ble stående, uten noen framgang i formatteringen. Til slutt ga jeg opp og forsøkte å restarte og boote nok en gang. Dette fungerte ikke, og her står jeg fortsatt....

Når jeg prøver å boote fra WinXP CDn får jeg følgende melding:

"Error loading operating system"

Noen forslag på hva som er galt. Kan en harddisk bli ødelagt på grunn av Secure Erase i Partition Magic?

Håper jeg slipper å kjøpe ny harddisk..... Den er over 2 år gammel, så det er vel liten vits i å prøve å sende den tilbake til komplett.

Endret av oyvindpe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...