Hawkwind Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har to stk. datamaskiner i heimen med Geforce2 baserte skjermkort med 32 mb minne. Har nå muligheten til å kjøpe et Radeon 7000 kort (64 mb) for en svært billig penge. Spørsmålet er da egentlig om det er verdt det? For de av dere med erfaring med low-end kort; hvilke av disse kortene fungerer "best" til spill og slikt? For ordens skyld - jeg har ikke behov for å bli tipset om andre kort jeg kan/bør/burde kjøpe; det er kun sammenligning av de to typer kort nevnt over som er av interesse nå. Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Behold det kortet du har du. Er bedre enn det du kunne kjøpe selv om det har mindre minne. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Ville heller beholdt det du har og spart opp litt penger for å så kjøpe et litt bedre et. f.eks noe fra 9600 serien eller 6600 serien. Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Behold det kortet du har du. Er bedre enn det du kunne kjøpe selv om det har mindre minne. Takk for svar. Mistenkte at dette var tilfelle - greit å få det bekreftet. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jøss finnes det folk med så gamle skjermkort enda! Tror det er lite vits i å oppgradere du... Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Jeg kjøpte faktisk et Radeon 7000 for en uke siden til en PC som ikke brukes til spill. Jeg kjøpte dette kortet: Sapphire Radeon 7000 64MB DDR AGP,ATI7000,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail Grunnen til at jeg kjøpte det var at jeg ville overføre signalet til skjermen med DVI istedet for VGA. Fra før sto det et GeForce2MX400 32MB i maskinen. Jeg ville teste kortene opp mot hverandre og kjørte 3DMark01SE på begge kortene. Litt mer maskinvare: Athlon 1.4GHz Thunderbird 512 MB SD-RAM HK: ASUS A7V-VM Jeg brukte 66.93 driver og Catalyst 5.1 Resultatet av testen ble: GeForce2MX400 32MB 2834 ATI Radeon 7000 64MB 1720 Til vanlig desktopbruk var det ingen forskjell på kortene bortsett fra litt penere bilde med DVI overføring til skjermen. EDIT: Litt her og der. Endret 6. februar 2005 av Lættis Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Jøss finnes det folk med så gamle skjermkort enda! Tror det er lite vits i å oppgradere du... Joda, det finnes. Dårlig råd er vel fellesnevneren for de av oss med såpass gammel hardware ;-) En annen sak er at det ikke spilles særlig mange grafikkrevende spill her i gården (X2 det mest krevende så langt). Da er heller ikke behovet for kraftige grafikkort veldig stort *s* Lenke til kommentar
whom Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 GF 2 har alltid ligget nærme mitt hjerte. Har både hatt GF 2 MX og GTS i gamle pcen, ikke noe å si på ytelsen! Anbefaler at du velger noe gamlere detonator drivere som 40.72, 41.09. Noe i den dur passer best til GF 2 serien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå