Gå til innhold

Harddisken min lager klikke lyder! Hva skjer?!


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en harddisk av typen som linken refererer til => https://www.psdata.no/ps.asp?IT=101854

 

Den kjøpte jeg for ca et år siden.

Idag når jeg slo på pc'en så virka alt som normalt mens jeg var inne i XP, men plutselig så begynte det å komme klikkelyder med ca et sekunds mellomrom fra pc'en.

Deretter merka jeg plutselig at jeg ikke fikk kontakt med den harddisken som jeg refererer til.

Jeg slo deretter av maskinen og lot den stå av en stund før jeg slo den på igjen - men det samme skjedde.

Derfor har jeg nå koplet ut denne harddisken, og da fungerer alt som normalt igjen.

 

Har Harddisken min gått istykker?! Er det ingen mulighet for meg å få redda data'ene som ligger på den? Jeg har vel garanti?!

Trenger hjelp i nøden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, hvis du noen gang får kontakt med harddisken igjen, så kopier all data (som du vil ha) til en annen disk. Tror dette blir kalt noe ala "Click of death". (Er ikke sikker, men mener å ha hørte noe slikt). Flere som har hatt lignende problemer, ta å søk på forumet så finner du mye informasjon.

 

 

-MortenGj

Lenke til kommentar
Hmm, hvis du noen gang får kontakt med harddisken igjen, så kopier all data (som du vil ha) til en annen disk. Tror dette blir kalt noe ala "Click of death". (Er ikke sikker, men mener å ha hørte noe slikt). Flere som har hatt lignende problemer, ta å søk på forumet så finner du mye informasjon.

 

 

-MortenGj

Jo, enig i at dette kan være slutten. Men det er uansett lurt å sjekke kabler både strøm/SATA/IDE. Har opplev at dette og noen ganger er det kunn strømtilførslen som er problemet.

Lenke til kommentar
Har prøvd hardisken i en annen maskin nå, fungerer ikke.... Kan neppe være strøm/IDE da :(

 

Men er det ikke no mulighet å kanskje få reparert? Og i såfall kan man reparere uten å formatere? Vil nødig miste det som ligger på....

Du kan prøve å bytte kretskort, men da er du avhengig av at du har en disk av samme type og helst nesten samme produksjonsdato.

(I allefall må du være sikker på at det ikke er gjort noen endringer slik at de to diskene har sammen modellnummer, men at de likevell er litt ulike, for det forekommer).

 

På den måten får du "sjekket" om de er kortet det er noen galt med, eller om det er mekanikken det er noen galt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...