thomie6600 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hei. Jeg har en harddisk av typen som linken refererer til => https://www.psdata.no/ps.asp?IT=101854 Den kjøpte jeg for ca et år siden. Idag når jeg slo på pc'en så virka alt som normalt mens jeg var inne i XP, men plutselig så begynte det å komme klikkelyder med ca et sekunds mellomrom fra pc'en. Deretter merka jeg plutselig at jeg ikke fikk kontakt med den harddisken som jeg refererer til. Jeg slo deretter av maskinen og lot den stå av en stund før jeg slo den på igjen - men det samme skjedde. Derfor har jeg nå koplet ut denne harddisken, og da fungerer alt som normalt igjen. Har Harddisken min gått istykker?! Er det ingen mulighet for meg å få redda data'ene som ligger på den? Jeg har vel garanti?! Trenger hjelp i nøden Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) det kan være pinnene på strømkontakten som er blitt klemt for tynne.....prøv å utvide pinnene med en nål...ikke så mye at du ikke klarer å presse kontakten inn igjen.... Endret 6. februar 2005 av prinsen Lenke til kommentar
thomie6600 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Er det sannsynlig at det kan være årsaken, når det oppstår helt plutselig? Pc'en har jo fungert i ca 1 år..... Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hmm, hvis du noen gang får kontakt med harddisken igjen, så kopier all data (som du vil ha) til en annen disk. Tror dette blir kalt noe ala "Click of death". (Er ikke sikker, men mener å ha hørte noe slikt). Flere som har hatt lignende problemer, ta å søk på forumet så finner du mye informasjon. -MortenGj Lenke til kommentar
wazesx Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hmm, hvis du noen gang får kontakt med harddisken igjen, så kopier all data (som du vil ha) til en annen disk. Tror dette blir kalt noe ala "Click of death". (Er ikke sikker, men mener å ha hørte noe slikt). Flere som har hatt lignende problemer, ta å søk på forumet så finner du mye informasjon. -MortenGj Jo, enig i at dette kan være slutten. Men det er uansett lurt å sjekke kabler både strøm/SATA/IDE. Har opplev at dette og noen ganger er det kunn strømtilførslen som er problemet. Lenke til kommentar
thomie6600 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Har prøvd hardisken i en annen maskin nå, fungerer ikke.... Kan neppe være strøm/IDE da Men er det ikke no mulighet å kanskje få reparert? Og i såfall kan man reparere uten å formatere? Vil nødig miste det som ligger på.... Lenke til kommentar
wazesx Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har prøvd hardisken i en annen maskin nå, fungerer ikke.... Kan neppe være strøm/IDE da Men er det ikke no mulighet å kanskje få reparert? Og i såfall kan man reparere uten å formatere? Vil nødig miste det som ligger på.... Du kan prøve å bytte kretskort, men da er du avhengig av at du har en disk av samme type og helst nesten samme produksjonsdato. (I allefall må du være sikker på at det ikke er gjort noen endringer slik at de to diskene har sammen modellnummer, men at de likevell er litt ulike, for det forekommer). På den måten får du "sjekket" om de er kortet det er noen galt med, eller om det er mekanikken det er noen galt med. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 dette har skjedd med begge mine IBM-disker og en WD, og eneste utvei var å formatere og det funket jo ikke på min pc, det måtte gjøres på en annen pc. jeg håper dette ikke skjer på mine to samsung-disker Lenke til kommentar
thomie6600 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 For meg så virker det nesten ut som at det er en eller annen form for magnentisk mekanisme som ikke klarer å feste seg eller no.... Fordi den begynner ikke å klikke før det har gått en stund.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå