Qiuzz Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har en fujitsu Siemens Amilo bærbar som er litt over året gammel, har fungert helt fint helt til en dag da jeg fikk beskjed av AVG-antivirusprog. som jeg bruker om å restarte maskinen og etter dette fungerte ikke internett. Har et thompson adsl modem fra telenor. Modemet er helt ok, men jeg får ikke fornyet ip-adressen min. Adressen jeg får er en windows-adresse og ikke en fra routeren som jeg vel skulle fått ?? får heller ikke svar når jeg pinger routeradressen. Har en stasjonær pc også og her får jeg korrekt ip med std.gateway, og korrekte instililnger. På Amiloen får jeg ingenting på std.gtway. Hvis jeg prøver å reparere nettverkstilkoblinen i xp får jeg feilmelding at jeg ikke får fornyet ip-adr. (xp-home) Prøvde maskinen i et annet nettverk men likt her og. Prøvde også med et eksternt nettverkskort men feilmeldingen er den samme allikevel, så nettverkskortet er det visst ingenting galt med. NOEN TIPS?? Kan det være en hardwarefeil ?? Burde jeg kjøre recovery-cd'n og "nullstille"maskinen?? Er smågrønn på dette men.... Q Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 ping 127.0.0.1 Svarer det, så virker NIC Svarer ikke det, er det noe galt med NIC Bytt ut kabel\kabler Sjekk at det er linklys (grønt) MEst sannsynlig så er det en filleting som er galt. Men, det kan jo være noe helt annet og da. Recovery er nok ikke nødvendig. V Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Er det brannmur også i antivirusprogrammet? Hvis så, sjekk den Endret 6. februar 2005 av Halvorsen Lenke til kommentar
havar Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hmm, jeg har vært borti lignende tilfeller. En gang hadde det oppstått en endring i LAN-innstillingen. Vanligvis hadde jeg huket av for "Identifiser innstillinger automatisk", eller rett og slett ingenting krysset av. Ved en restart (Ikke AVG-relatert) kom jeg meg ikke på nett. Etter nærmere undersøkelser var settingen i LAN-innstillinger endret til proxy-server modus, med adresse og port lagt inn... Jeg fikset bare opp i dette, så var alt igjen OK. En annen gang jeg ikke kom på nett, måtte jeg krysse av for proxy-server, men la ikke inn noen adresse, jeg krysset også av for "Ikke bruk proxy-server for lokale adresser". Etter å ha gjort dette kom jeg på nett igjen. Dette er minst et år tilbake i tid, så jeg husker ikke foranledningen, ikke kan jeg forklare hvorfor det funket heller, det bare funket. Lykke til! Lenke til kommentar
Qiuzz Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Fikk et tips om å kjøre et program som heter winsoc fix, noen som vet hva dette gjør og eventuellt hvor jeg finner det? Har søkt litt etter det uten hell Q Lenke til kommentar
Qiuzz Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Måtte en reinstallering av windows til for å løse problemet. Nettverksinstillingene fungerer helt fint. Litt kjedelig å måtte ta den jobben med å ta backup av alt det "livsviktige" jeg har på maskina, men,men...fungerer ihvertfall nå..... Det vil si at jeg kommer meg på nett med kabel til adsl modemet, men ikke når jeg prøver på det trådløse nettverket, alt ser ok ut med instillingene i det trådløse også, finner router, utmerket signarstyrke men kommer ikke på nett. Har ikke rotet så mye for å finne ut av det enda, men det må vel være noe med den trådløse routeren som ikke kobler opp mot modemet ??? eller?? Noen ideer folkens ?? Q Lenke til kommentar
Qiuzz Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Thompson speedtouch modemet hadde hengt seg opp. Måtte bare reinstallere det.. Q Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå