Gå til innhold

XFX GeForce 6800 Ultra henger seg opp.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

hadde tidligere problemer med dette kortet da jeg satte inn ett nytt Powersupply. Det som skjedde var at kortet frøs seg så fort det var snakk om at det måtte kjøre noen som helst form for 3d grafikk. Men, jeg fikk tips om å disable AGP fastwrite i BIOS, og det tok hånd om problemet.

 

Nå har jeg ett nytt problem.

 

Jeg har prøvd C&C Generals, og der fungerte kortet helt fint, men når jeg nå prøvde å kjøre litt WOW så får jeg ikke spilt i mer en kanskje 2-3 minutter før kortet fryser igjen. Noen ganger henger det så lenge at jeg må ctrl+alt\delete hele greia, og noenganger henger det bare i en 10-20 sekunder.

 

Utrolig irriterende!

 

Jeg bruker de nyeste driverne fra nvidia.com.

 

Noen som vet hva det her kan skyldes?

 

-Marius.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva det her kan skyldes?

 

Det første som slår meg er at dette er et varmeproblem.

Det er typisk at maskina henger seg i spill dersom GPU blir for var, da feiler den nemlig.

HL2 hang seg på den måten du beskriver når jeg overklokka litt med originalkjøleren på kortet.

Med NV kjøler på kortet skjer ikke dette.

Det er jo en vesentlig forskjell at du har 6800kort og jeg har 5700 men symtomene ligner.

Har inntrykk av at de originale kjølerne på skjermkort er så marginale at litt dårlig luftgjennomstrømning i kassa eller en varm sommerdag gjør at det blir for varmt.

Måtte underklokke skjermkortet mitt i sommer.

Lenke til kommentar

Jeg er etter min erfaring enig med perpyro, at kortet har et varme problem. Har hatt det samme med mitt kort. Kortet låste seg stadig opp eller hele pcen frøs og jeg måtte reboote hele tiden. Skiftet ny kjøler på kortet og problemet var løst. Hvis du har overklokket kortet, så klokk det ned litt til frysningene forsvinner. Eller kjøp en bedre kjøler.

Lenke til kommentar

For all del ikke klokk kortet ned da! Det skal klare standard frekvenser 100% stabilt. Legg inn Coolbits 2.0 fra Guru3d.com og sjekk om 2D og 3D kjøres på lik hastighet. Gjør det ikke det kan det lønne seg å flashe skjermkortet med en ny BIOS fra XFX eller modifisere en BIOS selv (som jeg måtte). Men hvis kortet ditt er kjøpt for kort tid siden, så er vel ikke BIOS'n på kortet problemet.

 

- God strømforsyning må du ha (holder ikke med lusen 360W)

- God kjøling i kabinettet

- 6800U kort trenger 2 stk molex kontakter koblet til for stabil nok strøm

- Prøvd å formatere disken?

 

Mitt POV 6800 Ultra kjører jeg på 450 MHz core og 1200 Mhz RAM helt stabilt. Klarte det med standard kjøling også, men jeg byttet til NV Silencer 5 for å få støynivået ned. Jeg kjører også med Fast Write i BIOS.

 

Hvis du har alt dette i orden og kortet fortsatt kødder med deg, få nytt kort fra butikken! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...