Gå til innhold

AVI-video blir hakkete

Anbefalte innlegg

Problembeskrivelse:

Jeg tar capture fra kameraet til avi-filer, og disse blir helt ok. Etter videoredigeringen der jeg legger på lydspor og trimmer klippene eksporterer jeg til en avi-fil på disken, men filmen "hakker" ca. 1/2 sek. hvert halve minutt. Det samme skjer om jeg overfører avi-fila tilbake til tape. Jeg tror ikke fragmentering er problemet fordi jeg defragmenterer ofte i fbm redigeringen.

Bruker WMM 2.1 til all videoredigering og er godt fornøyd med det, og vet at den skal kunne lage avi-filer uten problemer.

Jeg bruker en bærbar Fujitsu-Siemens Amili M7400 til videoredigering. Den har følgende relevante tekniske specs:

Prosessor: Intel Pentium M 1.4 MHz

Disk: Fujitsu MHT2060AT >(60GB/4200rpm/2MB buffer)

Minne: 512 MB

- Er dette en for "puslete" konfigurasjon for rendering til avi-filer?

- Er 4200 rpm på disken for lite, og er det bedre med en ekstern disk via FireWire/USB?

Skal ha ferdig et prosjekt snart, og vil gjerne ha dine synspunkter på dette!!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Problembeskrivelse:

Jeg tar capture fra kameraet til avi-filer, og disse blir helt ok. Etter videoredigeringen der jeg legger på lydspor og trimmer klippene eksporterer jeg til en avi-fil på disken, men filmen "hakker" ca. 1/2 sek. hvert halve minutt. Det samme skjer om jeg overfører avi-fila tilbake til tape. Jeg tror ikke fragmentering er problemet fordi jeg defragmenterer ofte i fbm redigeringen.

Bruker WMM 2.1 til all videoredigering og er godt fornøyd med det, og vet at den skal kunne lage avi-filer uten problemer.

Jeg bruker en bærbar Fujitsu-Siemens Amili M7400 til videoredigering. Den har følgende relevante tekniske specs:

Prosessor: Intel Pentium M 1.4 MHz

Disk: Fujitsu MHT2060AT >(60GB/4200rpm/2MB buffer)

Minne: 512 MB

- Er dette en for "puslete" konfigurasjon for rendering til avi-filer?

- Er 4200 rpm på disken for lite, og er det bedre med en ekstern disk via FireWire/USB?

Skal ha ferdig et prosjekt snart, og vil gjerne ha dine synspunkter på dette!!!

recorder du til mem cardet ?

Endret av nvenjar
Lenke til kommentar

PCen din er ikke for puslete, jeg har selv brukt en lignende PC og den har gjort jobben helt OK. Feilen må skyldes noe annet. En årsak til denne typen problemer er hvis det er brudd i tidskoden, er det noen mulighet for det i ditt tilfelle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...