Gå til innhold

Handle fra USA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på om noen kan anbefale noen amerikanske nettbutikker som selger diverse hardware og annet (lignende komplett og psdata).

Dollaren er jo så lav for tiden. Noen som har personlig erfaringer med noen butikker?

husk på at du må betale noe vanvittig i mereieavgift og toll+frakt og drit.. så tror det fortsatt lønner seg og kjøpe i norge.... med mindre du finner en billigbilett til usa. flyr over. kjøper pc del\deler. tar med pc i plastpose og svømmer hjem

Endret av potetgullmannen
Lenke til kommentar

Generell hardware er vel ganske billig her på berget.... men i enkelte tilfeller kan man spare stort på å handle fra utlandet.. spesielt gjelder dette ekstrautstyr osv.

Uansett, bare sjekk rundt før du kjøper.. og ha i bakhodet at vår kjære avgiftskåte regjering har valgt å øke merverdiavgiften til 25%... ganske snodig egentlig, at en ren fiskal avgift er så høy på omtrent alt vi kjøper. Men nå er vel smertegrensen snart nådd for Ola Nordmann??? Eller?

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Hmm er vel toll på alt med verdi over 200kr elns tror jeg.

hmm, tror kanskje jeg skal finne meg noen billige flybiletter jeg :D

Det er ikke toll, det er merverdiavgidt aka MVA aka moms. Du måtte betalt toll hvis du skulle hatt inn noen paller med datadeler, ikke bare noen få til personlig bruk. Men det er momsen som svir, 25% er ikke lite.

Lenke til kommentar

Tror det er noen nye regler ute og går :hmm:, regelen nå er under 1000Kr hvis det er gave men lurer på om dette kan unngås om du kjenner noen i statene som kan sende det over til deg som en "brukt" gave, da kan du jo bestemme verdien selv.

Endret av JAS-Gripen
Lenke til kommentar

Ingenting. Bortsett fra det varen og frakten koster, selvfølgelig.

Siden det tydeligvis er litt forvirring fremdeles, kommer det her en liten oppfriskning.

Verdi <200kr: Ingen moms, toll, fortollingsgebyr. Fraktkostnadene blir ikke tatt med i vurderingsgrunnlaget

Verdi >200kr: Man må betale moms av varens verdi, og frakten. ca 70kr. i gebyr dersom du velger å la posten ta seg av fortollinga. Heller ikke her noen toll.

Verdi >1000kr: Samme som for over 200, bortsett fra her er gebyret til posten 155kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...