Zo9X Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Hallo, I dag kjedet jeg meg noe inderlig. Og jeg sendte et vondt blikk på toweret mitt og tenkte: Her må det fanden ta gjøres noe! Det så meget herpa ut og var ikke noe særlig å ta med seg utenfor husets fire vegger!!. Det er det jeg skal fikse på nå i de 2 ukene som kommer. Når de to ukene er omme er det tid for et aldri så lite lan for Lofoten og Vesterålens datafrelste, da er det LoVe lan. Det jeg har tenkte å gjøre i grove trekk: -Få montert vannkjølinga ordentlig( Har ligget ubrukt i et halvt år) -Fikse litt på den ødelagte fronten min -Kutte hull til 2 stk 120mm i sidedøren(Samt av og på knapp til de) -Få fikset PSU feste -Lakkere ? All plexi som befinner seg på kabinettet skal bli pusset for å få en litt mer koselig finish. Mulig at jeg plasserer noen av katodene for å få litt "fancy" opplysning sånn at jeg får den ordentlige casemod effekten. Tenker jeg legger opp noen bilder også: Radiatoren etter at jeg hadde tatt av vifta Litt støvete her ja Og her er den etter en omgang med støvsugern. Merket opp hvor viftene skal være på døra. (U)Før (U)Før2 Front Plexi biten som skal bli toppen med raddis. Tror ikke jeg kommer til å lage noe worklogg av det, men kommer vel en liten update når det hele er ferdig. Viss en av dere moderatorer mener at det da passer bedre under worklog så skal dere bare flytte den. /Zo9X Endret 15. februar 2005 av Zo9X Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Virker lovende, men hvorfor har du teipa fast psu? Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Virker lovende, men hvorfor har du teipa fast psu? Den plata som sitter fast i chassiet der psuen skal fesetes er sporløst forsvunnet så må bruke teipen:P Skal se om jeg får laget meg en plate. Plexi regner jeg meg vil smelte. Det har jo meget lavt smeltepunkt. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Plexi har ikke lavt smelte pungt. Tror det er ved 100grader. Værtfall ikke under 80. Ved 100grader kan du bøye det. Det er ikke noe å tenke på. Lexan derimot smelter fortere. Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg tok å satt opp vannkjølinga i dag for å teste den å se om den funket. Alt funket kruters uten noen lekasjer. Nå håper jeg at jeg får fiksa kabinettet sånn at jeg får montert den. Legger med noen bilder: Oppe å går. Den plexi plata var den plata jeg hadde tenkt å ha i toppen men den ble veldig elendig laga og passet ikke godt nok. Må lage ny. Burde den pusses elns ? Hvertfall få den ordentlig ren! /Zo9X Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 burde ikke denne heller ligget under worklogs? Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 burde ikke denne heller ligget under worklogs? Hmm, burde vel egentlig legges der. Var usikker da jeg startet denne om jeg kom til å komme med updates o.l. Men kommer nok til å komme med updates så burde vel egentlig flyttes til worklogs. Så viss en moderator kommer forbi så er det bare å flytte. /Zo9X Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 burde ikke denne heller ligget under worklogs? Hadde du lest hva trådstarter skrev, hadde du lagt merke til at han skrev: Tror ikke jeg kommer til å lage noe worklogg av det, men kommer vel en liten update når det hele er ferdig. Viss en av dere moderatorer mener at det da passer bedre under worklog så skal dere bare flytte den. ... Plexi har ikke lavt smelte pungt. Tror det er ved 100grader. Værtfall ikke under 80. Ved 100grader kan du bøye det. Det er ikke noe å tenke på.Lexan derimot smelter fortere. Plexi smelter raskere enn Lexan. Jeg prøvde og sammenligne 3mm Lexan og 3mm Plexi i en test på 10 sekunder i lighterflammen. -Plexien tok fyr før det hadde gått 10 sekunder... -Lexanen tok ikke fyr i det hele tatt på de 10 sekundene... Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Dette kan bli veldig bra... Men si meg...Hvorfor har du ikke brukt vannkjølinga på et halvt år??? Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg tror at jeg må få laget meg en plate av noe metall heller. Plexien og lexanen tror jeg ikke vil tåle varmen så godt i lengden. Såe, får se hva som skjer /Zo9X Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Men si meg...Hvorfor har du ikke brukt vannkjølinga på et halvt år??? Da jeg kjøpte den hadde jeg planer om å montere det i trekabinettet mitt som jeg laget. men det ble det ikke noe av da jeg manglet masse skruer for å feste det og mm. Pga av en del feil på trekabinetttet bytte jeg tilbake til mitt gamle chiftec som er utsatt for en del unødvendig modding som du sikkert har sett:P Da jeg hadde byttet til det var det rett og slett latskapen som satte stopper for meg, men nå blir det andre boller:D Lurer på om jeg skal fikse på fronten også. Kutte bort den den tinge( vet ikke hva jeg skal kalle det) og montere plexi seff Og som sagt pusses. Og det fantastiske kontroll sentret til Mist sine sett skal monteres i fronten! Yeah.. Jeg gleder meg som et lite barn til å begynne å jobbe /Zo9X Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du trenger ikke å bekymre deg over at lexan eller plexi kommer til og smelte, for både lexan og plexi tåler mye mer en 80 grader før det smelter. Husk at jeg holdt plexi i lighter-flammen i 10 sekund, og den tok ikke fyr før 6 sekund, og lexan tok ikke fyr i løpet av de 10 sekundene en gang... og en lighter er på rundt 700 grader. Og jeg tviler sterkt på at du får til å smelte verken lexan eller plexi med temperaturen du har inne i kabinettet ditt Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 har nett det samme kabinettet, samme farge også, trur eg skal modde mitt litt også, men har ikke tid før vinterferien, da er det full jobbing, lagger sikkert enn tråd da stå på med prosjektet Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Da jeg kjøpte den hadde jeg planer om å montere det i trekabinettet mitt som jeg laget. men det ble det ikke noe av da jeg manglet masse skruer for å feste det og mm. Pga av en del feil på trekabinetttet bytte jeg tilbake til mitt gamle chiftec som er utsatt for en del unødvendig modding som du sikkert har sett:PDa jeg hadde byttet til det var det rett og slett latskapen som satte stopper for meg, men nå blir det andre boller:D Kult det med trekabinette...! Kan ikke vi få se et bilde a det??? Hørtes jævli stilig ut... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Plexi har ikke lavt smelte pungt. Tror det er ved 100grader. Værtfall ikke under 80. Ved 100grader kan du bøye det. Det er ikke noe å tenke på.Lexan derimot smelter fortere. Plexi smelter raskere enn Lexan. Jeg prøvde og sammenligne 3mm Lexan og 3mm Plexi i en test på 10 sekunder i lighterflammen. -Plexien tok fyr før det hadde gått 10 sekunder... -Lexanen tok ikke fyr i det hele tatt på de 10 sekundene... En ligther holder en temp. på rundt 400grader. Jeg håper for guds skylt han ikke har slike temp. i pcen. Uansett syns jeg det hørset litt rart ut. Jeg måtte bruke varmepisol når jeg skulle bøye plexi. Det må ha vært ett fettlag eln. på plexiplaten. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) --dobbelpost-- Endret 7. februar 2005 av Natrium Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Plexi har ikke lavt smelte pungt. Tror det er ved 100grader. Værtfall ikke under 80. Ved 100grader kan du bøye det. Det er ikke noe å tenke på.Lexan derimot smelter fortere. Plexi smelter raskere enn Lexan. Jeg prøvde og sammenligne 3mm Lexan og 3mm Plexi i en test på 10 sekunder i lighterflammen. -Plexien tok fyr før det hadde gått 10 sekunder... -Lexanen tok ikke fyr i det hele tatt på de 10 sekundene... En ligther holder en temp. på rundt 400grader. Jeg håper for guds skylt han ikke har slike temp. i pcen. Uansett syns jeg det hørset litt rart ut. Jeg måtte bruke varmepisol når jeg skulle bøye plexi. Det må ha vært ett fettlag eln. på plexiplaten. Jeg hadde trodd at det kom til å bli litt varmt rundt vifta til psuen og at det kunne vrenge seg litt der. Vet ikke hva jeg kommer til å gjøre med det. Det vil tiden vise. Skal se om jeg har noen bilder av trekabbisen. Har fikset litt på fronten i dag. Har funnet ut at jeg skal slette den helt ut. Vil ha det så enkelt som mulig til slutt. Han tegnet litt i sketch up i dag og fikset litt. /Zo9X Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Satt å kjedet meg i dag og fant ut at jeg skulle lage meg en sketch up! modell av kabinettet. Fant chiftech modellen på bit-tech.net så er bare å takk de. Lurer enda på hvordan farge jeg skal ha det så la opp en blå og en svart version. I fronten der er det: Kontrolltingen til MIST vannkjøling, 2 x knapper til katoder og 2 x knapper til 120mm vifter for av/på Skal ha en jernplate i froten der det er helt flatt. Skal ta det fra en gammel kabinett dør jeg hadde stående. Orket ikke fylle det med deler.. blir bare ork /Zo9X Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Skal det være plexi glass i fronten der alle knappene til forskjellige viftestyring OL skal være?? Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Skal det være plexi glass i fronten der alle knappene til forskjellige viftestyring OL skal være?? Ja, det er det som er planen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå