Gå til innhold

Scout vs AWM!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg heter det AWP, og jeg synes AWP er bra, men Scout&Deagle BEST !

 

*edit*

 

Bruker ikke forsvaret M4 og 50Kaliber sniper rifle ? var i høst og så på en slik rifle, er 4 forskjellige mekanismer for å "holde unna" rekrylen :S

 

Men uansett, folk kaller det noe annet enn andre, slik vil det alltid være :) du forstår når noen sier AWM men du sier AWP, og han forstår forhåpentlig vis deg og..

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
+Høy mobilitet, beveger deg minst like raskt som med kniv <-- Du beveger deg raskere

+Billig, både rifla og ammo, har råd til en etter første eller andre runde. <-- Dersom du er god trenger du ikke mer en 10 kuler uansett i en runde

+Kjapp reload og ROF. <-- Treffer du mer en 2-3 folk er du død uansett, med mindre de folka er newbie's

+Stille, faktisk mindre lyd en med M4+lydemper. <-- Våpnet lager ikke lyd på avstand, bare når kula treffer veggen som gjør at den bråker. (alle forstod hva jeg mente her, så ikke kvin)

+Dreper på et skudd hvis man har aim. <--- Det gjør awp også, bare at med awp har du større området å treffe på.

+Man kan løpe og bråstoppe og få bra accuracy likevel. <--- Feil. Det tar lengre tid å "bråstoppe" med scout en awp, siden du har større fart i utgangspunktet.

+Høy ownage\skills\respekt faktor. <-- Flere har allerede kommentert "respekt faktoren" som du nevner.

+Kan brukes effektivt i nærkamp med litt trening, både med og uten scope. <-- Det kan awp også

-Risikerer å måtte bruke to, eller tre, skudd hvis man ikke treffer brystkassen eller hodet. <--- Uansett hvor du treffer overlever man ikke 3 scout kuler (dersom det ikke er gjennom veggen da)

-Mister mye damage hvis man skyter gjennom ting, fremdels mulig å få headshot though. <-- mister akkurat så mye damage som med alle andre våpen (50%-100%)

 

AWM:

 

 

+One shot, one kill. <-- Ikke alltid

+Skyter gjennom ting uten å miste mye kraft. <-- Mister fortsatt akkurat like mye som andre

-Du beveger deg som en skilpadde, må bruke annet våpen når du går. <-- Du _må_ ikke bruke et annet, men det kan være lurt

-DYR, både ammo å rifle! <-- Som tidligere, du trenger bare 10 skudd på en runde. Dør du har ikke tapt noen penger på kuler, og vinner du så har du penger til nye kuler.

-Må stå HELT stille for å treffe. <-- Nei

-Folk blir ikke imponert av AWM kills, med mindre det er i luften eller lignende. <-- "respekt" :hmm:

-Nær sagt ubrukelig i nærkamp. <--- Nei

 

 

 

:sleep:

Skjønner ikke helt poenget med dette inlegget, du sier i de fleste tilfeller akkurat det samme som meg.

 

Uansett, har flere demoer og filmklipp hvor jeg tar 5-6-7-8-9 stk på en runde med scout.. og da snakker vi ikke noobs, men folk som clintern og [Viet] gutta :p

 

Hvor du har det med at man bruker lengre tid på å stabilisere siktet med scout fra aner ikke jeg, jeg løper sidelens og slipper knappen i et millisekund så ligger de flate. Dette gjaldt forresten i 1.6 å.

 

 

Halla Pycno, RHex her.

 

sigga=clintern?

Lenke til kommentar
+Høy mobilitet, beveger deg minst like raskt som med kniv <-- Du beveger deg raskere

+Billig, både rifla og ammo, har råd til en etter første eller andre runde. <-- Dersom du er god trenger du ikke mer en 10 kuler uansett i en runde

+Kjapp reload og ROF. <-- Treffer du mer en 2-3 folk er du død uansett, med mindre de folka er newbie's

+Stille, faktisk mindre lyd en med M4+lydemper. <-- Våpnet lager ikke lyd på avstand, bare når kula treffer veggen som gjør at den bråker. (alle forstod hva jeg mente her, så ikke kvin)

+Dreper på et skudd hvis man har aim. <--- Det gjør awp også, bare at med awp har du større området å treffe på.

+Man kan løpe og bråstoppe og få bra accuracy likevel. <--- Feil. Det tar lengre tid å "bråstoppe" med scout en awp, siden du har større fart i utgangspunktet.

+Høy ownage\skills\respekt faktor. <-- Flere har allerede kommentert "respekt faktoren" som du nevner.

+Kan brukes effektivt i nærkamp med litt trening, både med og uten scope. <-- Det kan awp også

-Risikerer å måtte bruke to, eller tre, skudd hvis man ikke treffer brystkassen eller hodet. <--- Uansett hvor du treffer overlever man ikke 3 scout kuler (dersom det ikke er gjennom veggen da)

-Mister mye damage hvis man skyter gjennom ting, fremdels mulig å få headshot though. <-- mister akkurat så mye damage som med alle andre våpen (50%-100%)

 

AWM:

 

 

+One shot, one kill. <-- Ikke alltid

+Skyter gjennom ting uten å miste mye kraft. <-- Mister fortsatt akkurat like mye som andre

-Du beveger deg som en skilpadde, må bruke annet våpen når du går. <-- Du _må_ ikke bruke et annet, men det kan være lurt

-DYR, både ammo å rifle! <-- Som tidligere, du trenger bare 10 skudd på en runde. Dør du har ikke tapt noen penger på kuler, og vinner du så har du penger til nye kuler.

-Må stå HELT stille for å treffe. <-- Nei

-Folk blir ikke imponert av AWM kills, med mindre det er i luften eller lignende. <-- "respekt" :hmm:

-Nær sagt ubrukelig i nærkamp. <--- Nei

 

 

 

:sleep:

Skjønner ikke helt poenget med dette inlegget, du sier i de fleste tilfeller akkurat det samme som meg.

 

Uansett, har flere demoer og filmklipp hvor jeg tar 5-6-7-8-9 stk på en runde med scout.. og da snakker vi ikke noobs, men folk som clintern og [Viet] gutta :p

 

Hvor du har det med at man bruker lengre tid på å stabilisere siktet med scout fra aner ikke jeg, jeg løper sidelens og slipper knappen i et millisekund så ligger de flate. Dette gjaldt forresten i 1.6 å.

 

 

Halla Pycno, RHex her.

 

sigga=clintern?

Poenget med innlegget er at jeg ikke er enig med deg på et eneste punkt.

Lenke til kommentar
Sigga, Vel, egentlig.. At løpet er kortere gir våpenet redusert presisjon, særlig på lange avstander, men politiet klarer seg ofte med mindre rekkevidde. Det er ofte ikke så lang avstand fra en skole/bank med gisseltakere og gisler til bra posisjoner for skarpskyttere å ligge på. Presisjonen blir altså merkbart redusert på lang avstand pga det kortere løpet men på kortere avstander er presisjonen fortsatt bra, at løpet er tykkere gjør våpenet mer forutsigbart. Skytteren kan stole på at våpenet vil skyte der han peker selv etter å ha avfyrt hundrevis av kuler med det. Tykkelsen på løpet påvirker slitasjen, det blir mindre wear-and-tear og over sikt så er våpenet ekstra presist. Dette er bra siden det ofte er små marginer mellom å treffe hodet til gisseltaker eller hodet til gisselet.

Fargen har litt å si, du går ikke med en kritthvit snøkamuflert rifle i skogen. Forskjellige utgaver og versjoner av riflen tilpasset ulike miljøer får forskjellige navn.

Jeg tror AW riflen i CS er hverken AWM eller AWP, men for min del må man bare kalle den hva som helst. Å krangle om navnet blir litt sært, det er bare et spill :)

Vel, jeg tror ikke gisseltakeren rekker å se på fargen på våpenet før hodet hans blir blåst i fillebiter.

Endret av Sigga
Lenke til kommentar

Sigga, Vel, han rekker neppe å se om våpenet er svart eller grønt iallefall. Det er også grunnen til at våpenet ikke er kritthvitt, neon-grønt eller oransje, det blir vanskeligere å oppdage. Riktig kamuflasje har mye for seg i skogen, et svart våpen er langt fra ideelt der.

mornings gohf! Er du med i CS:S? Kom til meg på MSN.

Lenke til kommentar

Liker og skifte litt på våpena eg.

 

Har eg skutt lenge med scout og truffet kun 1 gang og dei overlever frister det og plukke fram AWP'n ja, for meg heiter den AWP...

 

AWM høyre så tamt og stusslig ut... AWP er tingen. (navnet)

 

men digger scouten mest, mobilitet er must! gidder ikkje campe!

Lenke til kommentar
+Høy mobilitet, beveger deg minst like raskt som med kniv <-- Du beveger deg raskere<--Derfor det står minst.

+Billig, både rifla og ammo, har råd til en etter første eller andre runde. <-- Dersom du er god trenger du ikke mer en 10 kuler uansett i en runde<--Endrer ikke det faktum at ammo og rifle er billig.

+Kjapp reload og ROF. <-- Treffer du mer en 2-3 folk er du død uansett, med mindre de folka er newbie's<-- like fullt rask reload og ROF i forhold til AWm.

+Stille, faktisk mindre lyd en med M4+lydemper. <-- Våpnet lager ikke lyd på avstand, bare når kula treffer veggen som gjør at den bråker. (alle forstod hva jeg mente her, så ikke kvin)<-- endrer ikke det faktum at våpenet er stille, imotsettnig til AWM.

+Dreper på et skudd hvis man har aim. <--- Det gjør awp også, bare at med awp har du større området å treffe på.<-- Det er sant.

+Man kan løpe og bråstoppe og få bra accuracy likevel. <--- Feil. Det tar lengre tid å "bråstoppe" med scout en awp, siden du har større fart i utgangspunktet.<-- Niks, bare test selv, evt sjekk våpenstatistikken som Valve har lagt ut.

+Høy ownage\skills\respekt faktor. <-- Flere har allerede kommentert "respekt faktoren" som du nevner.<-- du får mer respekt av scout kills, så enkelt er det.

+Kan brukes effektivt i nærkamp med litt trening, både med og uten scope. <-- Det kan awp også<-- Joa, hvis man er god på snapzoom, however, scouten er minst 30% mer presis i noscope en AWM.

-Risikerer å måtte bruke to, eller tre, skudd hvis man ikke treffer brystkassen eller hodet. <--- Uansett hvor du treffer overlever man ikke 3 scout kuler (dersom det ikke er gjennom veggen da)<--- Var akkurat det jeg sa også.

-Mister mye damage hvis man skyter gjennom ting, fremdels mulig å få headshot though. <-- mister akkurat så mye damage som med alle andre våpen (50%-100%)<-- Så 50% mindre damage er ikke mye?

 

AWM:

 

 

+One shot, one kill. <-- Ikke alltid<-- veit, er tross alt et av hovedpoengene mine.

+Skyter gjennom ting uten å miste mye kraft. <-- Mister fortsatt akkurat like mye som andre<-- Men det er fremdeles oneshot, one kill på de fleste deler av kroppen, i motsetning til scout.

-Du beveger deg som en skilpadde, må bruke annet våpen når du går. <-- Du _må_ ikke bruke et annet, men det kan være lurt<-- Det var jo det jeg sa.

-DYR, både ammo å rifle! <-- Som tidligere, du trenger bare 10 skudd på en runde. Dør du har ikke tapt noen penger på kuler, og vinner du så har du penger til nye kuler.<-- Fremdeles dyrt..

-Må stå HELT stille for å treffe. <-- Nei<-- Jo, hvis det er litt avstand mellom deg å målet, men ikke i nærkamp da.

-Folk blir ikke imponert av AWM kills, med mindre det er i luften eller lignende. <-- "respekt" :hmm:<-- jupp, respekt.

-Nær sagt ubrukelig i nærkamp. <--- Nei<-- Ok da, men ihvertfall vanskeligere en scout.

 

 

 

 

Poenget med innlegget er at jeg ikke er enig med deg på et eneste punkt.

 

:tease:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...