opterolf Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hei, skal nå få smellt opp enda en dual Opteron server og trenger forslag til hvilken linux distro som vil være best for mitt bruk. Jeg er ikke noe guru når det gjelder linux, men vil si jeg har middels kunskaper. Maskinen kommer til å kjøre mysql og muligens apache. På den jeg har fra førav så kjører jeg Fedora Core 2 64bit som forsåvidt fungerer bra, men tenkte å høre om dere har noen bedre forslag. Det bør helst være 64bit kernel. Liker helst når distroer kommer med minst mulig unødvendig jall hvis dere skjønner hva jeg mener. -Andreas Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Om du vil ha minst mogleg "jall" er vel Debian, Slackware eller Gentoo noko for deg? Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Gentoo er nok distroen for deg. Fungere veldig bra til desktop og server bruk. 64bit støtten er også en av de beste. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Debian. Veldig lett å vedlikeholde, og passer perfekt til server-bruk. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 FreeBSD er også et veldig godt alternativ. Det fins en egen 64bits versjon for A64/Opteron. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå