Gå til innhold

Fjerning av original grill.

Anbefalte innlegg

Tror jeg skal skjære vekk den originale "grillen" i morgen. Hva bør jeg bruke utenom dremel? (Har ikke dremel og har ikke penger til anskaffelse av dremel.) Noen som har gjort dette og vet om det er mye forskjell på lydnivå'et?

Håper på raskt svar.

Mvh

Tori

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Chieftec DX-01-BD.

Og skal skjære vekk grillen som vist på bilde.

Jeg lurer på om lydnivået fra vifta vil bli mye senket.

Beklager at jeg var så uspesifisert i førrste post.

Skrivefeil skyldest at klokka er 03:04....

post-153-1107655510_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ingen vits i å fjerne den grillen der, du øker ikke luftsirkulasjonen og du blir ikke kvitt noe støy. Fraråder deg å modifisere det.

um..Det stemmer ikke helt....Trur du burde tenkte gjennom den litt...

Du senker støyen litt pga lufta ikke må presse seg gjennom..

Du øker også luft strømmen litte granne er ikke snakk om mye...

Åsså har jeg det store spørsmålet..Hvorfor skulle han ikke fått lov til å modde/grunden til at du fra råde han til det?

Lenke til kommentar

Du vil helt sikkert tjene litt på det ja, men ikke mye. Bruk en knipetang eller gammel saks eller finn noe som du kan utvide hullene med og ta dem ett etter ett. Kanskje stikke inn to skrujern og så vri dem 180 grader i forhold til hverandre. Du får prøve deg fram og bruke fantasien.

:yes:

Lenke til kommentar

Hadde det vært en standard rund utstanset grill

så har det hatt noe for seg, men siden Chieftec

bruker veldig grovmaskede griller som er firkantete ,

så er det ikke bare vanskelig/umulig å få pent

men det er ingen målbar gevinst med det heller.

dette er bare et råd så er det opp til deg hva du vil gjøre

Lenke til kommentar
Ingen vits i å fjerne den grillen der, du øker ikke luftsirkulasjonen og du blir ikke kvitt noe støy. Fraråder deg å modifisere det.

Åsså har jeg det store spørsmålet..Hvorfor skulle han ikke fått lov til å modde/grunden til at du fra råde han til det?

Det er en grill som har så store "masker" at det ikke kommer til å øke luftsirkulasjonen og med så god vindflyt gjennom der så blir det ikke støy, det kommer bare når luften bremses og det gjør den IKKE med denne grillen.

Frarådet bare å begynne å klippe og kutte på det. Om han modder eller ikke gir vel jeg en stor faen i, det er hans PC og jeg bryr meg ikke, holder meg bare til fakta.

Lenke til kommentar

GO FOR IT!!!!

jeg har personlig gjort AKKURAT DET SAMME(!!!!) med mitt chieftech.... tok bare en avbiter/tang, og klipte hele driten vekk....pc'n og viftene stod faktisk på når jeg gjorde det også :tease::tease:

Lyd nivået på pc'n sankt ikke så mye, men lyden ble mer "behagelig", da den ikke innehold så mye høyfrekvent susing som oppsto av nettingen.....

MVH: PandoRa

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er en grill som har så store "masker" at det ikke kommer til å øke luftsirkulasjonen og med så god vindflyt gjennom der så blir det ikke støy, det kommer bare når luften bremses og det gjør den IKKE med denne grillen.

Frarådet bare å begynne å klippe og kutte på det. Om han modder eller ikke gir vel jeg en stor faen i, det er hans PC og jeg bryr meg ikke, holder meg bare til fakta.

Uansett....Så lenge det er noe iveien for luft strømmen så lager det lyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...