pgdx Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hvilke IP-adresse gav du deg selv? Kan du poste output fra ifconfig? Ta med hva devicet heter (eth0), og ikke ta med lo. Lenke til kommentar
Gromguten Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 nå som jeg har den på static protocol, så har jeg gitt meg ip`en 192.168.0.24, netmask 255.255.255.0, gateway er 192.168.0.1 ( samme ip som routern ) Dette er da med eth0. Search domain står der 168.0.1. Alt dette står på menyen manage connections. Jeg kan og velge en annen device. ADSL ( ppp0 ). Men der får jeg beskjed om at jeg ikke har noen ip eller nettverksmaske. jeg kjører ifconfig i terminalen og får fram dette: eth0 link encap: Ethernet HWaddr 00:04:76:61:4D:F7 inet addr: 192.168.0.24 Bcast: 192.168.0.255 MASK: 255.255.255.0 inet6 addr: fe80::204:76ff:fe61:4df7/64 Scope: Link UP BROADCAST MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:1237 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier: 1237 collisions:0 txquelen:1000 RX bytes: 0 (0,0 b) TX bytes: 125422 (122,4 kb) Interrupt: 11 base address:0x1800 Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Men, kanskje dumt spørsmål, hvorfor skal du koble opp via pppo dersom du går via ruteren? Antar at ruteren din har adslen oppe og løper? Hvis så skal du bare sette den til Lan på nettverskkortet ditt.... Mulig jeg har misforstått her men... adsl oppkopblingen er hvis du connecter direkte til modemet, mens lan er dersom du feks går via en ruter, eller får tildelt av en annen maskin. Har fungert fint begge deler for meg. Lenke til kommentar
Gromguten Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 nei er klar over d. Men jeg får ikke internet når jeg er koblet til LAN heller.. begynner å bli helt tullerusk her jeg sitter med Mandraken. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har du flere nettverkskort? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Kjenner du noen som kan Linux som du kan få dradd med deg så du får fiksa det? Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Sett den tilbake til LAN. Sett LAN til dynamisk, og ikke statisk. Slå av firewallen, samt sett den til Eth0 (regner med at det er nettverkskortet ditt). Så gå til System>Services, og restart netverket ditt der. Nå sitter jeg på pppo selv, men jeg mener den du skal slå av/på er network eller lignende. Dersom noe er galt, pleier den å spytte ut en output for deg. Hvis ikke, burde alt fungere nå Lenke til kommentar
Gromguten Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Sett den tilbake til LAN. Sett LAN til dynamisk, og ikke statisk. Slå av firewallen, samt sett den til Eth0 (regner med at det er nettverkskortet ditt). Så gå til System>Services, og restart netverket ditt der. Nå sitter jeg på pppo selv, men jeg mener den du skal slå av/på er network eller lignende. Dersom noe er galt, pleier den å spytte ut en output for deg. Hvis ikke, burde alt fungere nå okai, et par spoersmaal. Med dynamisk mener du DHCP? Jeg faar kun velge mellom static, none og DHCP. slaa av firewallen? slaa av firewallen i routern eller i linux, og ja eth0 er nettverkskortet mitt Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Sett den tilbake til LAN. Sett LAN til dynamisk, og ikke statisk. Slå av firewallen, samt sett den til Eth0 (regner med at det er nettverkskortet ditt). Så gå til System>Services, og restart netverket ditt der. Nå sitter jeg på pppo selv, men jeg mener den du skal slå av/på er network eller lignende. Dersom noe er galt, pleier den å spytte ut en output for deg. Hvis ikke, burde alt fungere nå okai, et par spoersmaal. Med dynamisk mener du DHCP? Jeg faar kun velge mellom static, none og DHCP. slaa av firewallen? slaa av firewallen i routern eller i linux, og ja eth0 er nettverkskortet mitt Du skal nok velge DHCP, ja. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Velg DHCP. Slå av firewallen i MDK, og i neste valgmeny, sørg for at den står satt til Eth0. Så går du til system-services og restarter network (som sagt mener det er den du burde restarte). da burde du få en fin output om det skulle være noe galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå