El Matador Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 ^^ Lurte litt på det jeg, Er det de samme hvilken switch/hub/routher jeg bruker? Denne ifra MPX Vil den funke? Lenke til kommentar
PoW Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Du har vel router? Den vil fungere utmerket... Du har tenkt å koble det: Router-Switch-Pc'er? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Sånn hadde jeg tenkt meg. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Dropp eventuelt routeren hvis du ikke har flere pc'er enn abonnementet gjelder for... Lenke til kommentar
PoW Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Da er det ingenting som tilsier at den ikke skal virke Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Det er bare det at du får et Kabelmodem av UPC og ingen router.Så en Switch vil ikke fungere. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Så en Switch vil ikke fungere. Selvfølgelig funker en helt vanlig switch. Jeg tror ikke du vet hva en switch er/gjør Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Deler den ut IPadresser så vil den funger noe jeg trodde ikke en switch gjorde. Hvertfal ikke den switch jeg har.. Endret 6. februar 2005 av taz Lenke til kommentar
Musty Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 jeg vil si at det er verdt å vurdere å skaffe en litt større en.. 8 porter for eksempel.. koster jo bare 70 spenn mer. Du vet aldri når du plutselig går tom for porter.. jeg opplevde det selv nå i helgen, men fikk heldigvis tak i en 8porter ganske fort.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hvertfal ikke den switch jeg har.. Da har du nok et abonnement som kun støtter 1 maskin av gangen. De to beste abonnementene til UPC støtter henholdsvis 3 og 4 maskiner på samme linje uten noe dilldall eller triksing. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Hadde tenkt meg sånn som dette. Tv-kabel inn i modemet-->ifra modemet inn i Switchen--> og så ut til de forskjellige pcene. Vil det funke eller? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Og du vet at tråstarter ikke kun har 1 ip? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Og du vet at tråstarter ikke kun har 1 ip? Hva var det med ''Dropp eventuelt routeren hvis du ikke har flere pc'er enn abonnementet gjelder for... '' (lenger opp i tråden du ikke skjønte da? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Det står i bruksanvisningen til modemet at det skal gå an å plugge modemet inn i en Switch/router og dele med flere.. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Altså poenget er en hvilket somhelst switch vil i dette tilfellet virke. Har man et upc abbonement som tillater flere en en bruker så vil man få tildelt ip'er gjenom switchen fra dhcp'n til upc. Har man abbonement som kun tillater en trenger du en router som kan dele ut ip'er til deg lokalt. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 så hvordan finner jeg ut det? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Du vet vel hva slags abonnement du har? Plus og Ultra har støtte for hhv. 3 og 4 PC'er samtidig. De andre typene abonnement har ikke. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hadde tenkt meg sånn som dette. Tv-kabel inn i modemet-->ifra modemet inn i Switchen--> og så ut til de forskjellige pcene. Vil det funke eller? Det vil funke fint fint. Har chello plus, tror jeg (2mbit) kjøpte en jalla switsj til 270 kr på datakjeden tror jeg. fungerer gull Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Har du abb som gir flere IP'er fra UPC(UPC=pppoe ikke ras pppoe/adsl) vil en hvilken som helst switch/hub fungere. Hvis du har abb med kun 1 IP fra UPC så trenger du kun kjøpe en billig router m/4-5p switch(300,-) som har støtte for NAT. Da har du 1 IP på utsiden(mot UPC) og 250+ adresser på innsiden. Endret 6. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg har Chello Easy Men det holder fint til nettbank og surfing for meg. Kan noen Komme med en Switch/router som vil funke? den biligste dere finner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå