Gå til innhold

Hvilken av disse PC-ene skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det sant at netshop sin har 200 fsb mens mamoz sin har 1000 fsb? Har dette mye å si?

Så dette har ikke så mye å si?

Et spm. til: Er skjermkortet på netshop sin PC bra? Og kan jeg koble til VGA skjermen min til det?

POV GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail PCI-EXPRESS 128MB DDR/ TV-out/DVI

Lenke til kommentar
Tror jeg går for Netshop sin. Den er jo 1000 kroner billigere og.

Er det sant at netshop sin har 200 fsb mens mamoz sin har 1000 fsb? Har dette mye å si?

Nei, dette er ikke sant. Alle maskinene du har linket til har i utgangspunktet 200MHz FSB , men de bruker forskjellige teknikker på å "øke" ytelsen på denne. AMD64 bruker noe som heter HyperTransportTechnology (HTT for short, må ikke forveksles med Intels HyperThreading , HT), som "ganger" FSB'en med 5 og dermed oppnår 1000 "MHz".

Samme teknikken bruker Intel på sine 800MHz prosessorer, og kaller det Quad Pumped. Ganger 200 med 4 og får 800 "MHz". I praksis har dette lite å si, og er vel egentlig mest bare et salgstriks.

Høye tall imponerer de uvitne, dessverre, derfor har AMD valgt å bruke PR rating på sine prosessorer. En 3200+ har egentlig bare 2GHz klokkefrekvens, men yter tilnærmet en P4 3.2GHz, selv om det fra AMD sin side offisielt heter at PR ratingen er for å sammenligne sine eldre prosessorer med de nye seriene.

Hett diskusjonstema blandt amd/intel fanboys forøvrig, håper jeg ikke har fyrt opp under noen stakkars intel-gutter som mener deres 3.2 yter mye bedre enn en 3200. nå. :roll:

Lenke til kommentar
Tror jeg går for Netshop sin. Den er jo 1000 kroner billigere og.

Nei, dette er ikke sant. Alle maskinene du har linket til har i utgangspunktet 200MHz FSB , men de bruker forskjellige teknikker på å "øke" ytelsen på denne. AMD64 bruker noe som heter HyperTransportTechnology (HTT for short, må ikke forveksles med Intels HyperThreading , HT), som "ganger" FSB'en med 5 og dermed oppnår 1000 "MHz".

Samme teknikken bruker Intel på sine 800MHz prosessorer, og kaller det Quad Pumped. Ganger 200 med 4 og får 800 "MHz". I praksis har dette lite å si, og er vel egentlig mest bare et salgstriks.

Høye tall imponerer de uvitne, dessverre, derfor har AMD valgt å bruke PR rating på sine prosessorer. En 3200+ har egentlig bare 2GHz klokkefrekvens, men yter tilnærmet en P4 3.2GHz, selv om det fra AMD sin side offisielt heter at PR ratingen er for å sammenligne sine eldre prosessorer med de nye seriene.

Hett diskusjonstema blandt amd/intel fanboys forøvrig, håper jeg ikke har fyrt opp under noen stakkars intel-gutter som mener deres 3.2 yter mye bedre enn en 3200. nå. :roll:

Ok, takk for bra svar! :)

Da tror jeg det blir netshop sin pc

Lenke til kommentar

Netshop pcen er overlegen på nesten alle områder! Prossesoren er overlegen i spill, best skjermkort, billigst, mer fremtidsrettet, er egentlig ekstremt like alle tre, ihvertfall netshop og mamoz, men netshop er en klar vinner! Men for guds skyld, velg et annet kabinett, det er verdt det. Den psuen holder sikkert ikke til noe spesielt kraftigere system en det der, siden noe så billig sikkert ikke yter så mye som det er opgitt.

Lenke til kommentar

PC'n til Netshop ser ut som det beste valget, selv om Coop sin ser helt fin ut den også. Trenger 512MB til med minne, men selv om grafikk kortet er i den lavere enden av 6600 GT skalaen tro jeg nok at det holder til de fleste spill. Om du går for Netshop sitt alternativ ville jeg ha lagt til førlgende alternativ

Arctic Cooling Silent Case Miditower

Corsair ValueS 1024MB RAM

Seagate Barracuda 200GB Harddisk

Logitech MX510 Mus

Bedre kabinett med bedre PSU. Corsair ValueS er bra/godt minne med livstidsgaranti. Seagata Barracuda er en av de absolutt mest støysvake harddiskene på markedet. Faktisk nesten hele 10DB under Maxtor og WD. Det er mye støy det. En skikkelig mus er fint å ha når du skal spille. Alternativt kan du hive ut 170 kroner til og få Razor Diamondback for den ultimate spillemusen. Prisen kommer da på mellom 9000 - 9500 kroner. Litt mer en førstnevnte, men mye bedre komponenter med bedre ytelse, levetid + at du vil mest sannsynlig kunne bruke fler av disse til bygging/oppgradering videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...