Isildur Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei... Jeg har nettopp kjøpt meg en ny 200GB s-ata harddisk, av typen Maxtor DiamondPlus 10, eler noe lignende. Jeg har plugget harddisken riktig til hovedkortet mitt (Abit AI7), og BIOS finner harddisken. Jeg skal bruke den nye s-ata disken som slave, siden jeg har en IDE fra før, som fremdeles skal være OS-disk. Men hvordan finner jeg harddisken i Windows, må det s-ata drivere til? Har aldri brukt s-ata før, så hadde vært fint om noen hadde forslag... mvh Henrik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Les tråden som står som sticky under lagringsmedier, så står alle nyttige tips der Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Du må nok hive inn SATA-drivere og formatere disken din. Husk å sjekke i bios hvordan configen er ang. SATA/IDE disker Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Snakker vi s-ata drivere til hovedkortet eller til windows, og hvor finner jeg evt. de? Og hvordan formaterer jeg forresten disken? Husker jeg gjorde det på den jeg har OS på nå, men det skjedde meget automatisk, å husker ikke så mye av det... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Diskbehandling Et grafisk verktøy for behandling av disketter og volumer. Start, Innstillinger, Kontrollpanel, Admin verktøy, Datamaskinbehandling Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Høyreklikk min"box">behandle>diskbehandling> ser du disken din der ? Endret 6. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg fant disken i diskbehandling, og har nå formatert den... Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå