hauard Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei. Jeg skal nå sette opp en 350MHz PC (486) som remote desktop server. Jeg kan nada om temaet, så lurte på om noen hadde noen lure løsninger på dette. Jeg har for tiden installert Win2k pro på PC'en, men bytter gjerne hvis dette er lurt. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Kan du forklare hva du mener med en "Remote Desktop Server"? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hei. Jeg skal nå sette opp en 350MHz PC (486) som remote desktop server. Jeg kan nada om temaet, så lurte på om noen hadde noen lure løsninger på dette. Jeg har for tiden installert Win2k pro på PC'en, men bytter gjerne hvis dette er lurt. På forhånd takk. Installer TightVNC server på serveren og TightVNC Client på klientene. http://www.tightvnc.com/download.html Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 jeg lurer også på hva du mener med remote desktop server, hva skal du med den? hva skal den brukes til. er det serveren som skal fjernstyres eller skal du bruke boksen til å fjernstyre andre maskiner? Lenke til kommentar
hauard Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har prøvd RealVNC, men jeg vil prøve noe mer for mange brukere samtidig. Lenke til kommentar
hauard Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg mener og sette opp en server/maskin hjemme, som jeg kan koble til med ved og bruke Remote Desktop i Windows. Det skal være en maskin som flere servere kan koble på samtidig. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Remote Desktop heter "Terminal Services" i w2k og serverversjonen er bare tilgjengelig på w2k Server (og adv server). http://www.microsoft.com/windows2000/techn...nal/default.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå