KompleX Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Heisann. Kjøpte meg en DVD spiller fra Komplett for en stund siden, den kjøptes som bulk så jeg vet ikke 100% hvilke modell det er... Men kontrollpanel sier at det er en CRX300E. Problemet er altså at det funker fett å spille av cd'r på spillern, men dvd'r funker ikke... Plata snurrer, men spillern klarer ikke lese den av. Problemet startet etter at jeg formaterte for rundt 1 måned sia. Vet ikke om man trenger drivere til disse spillerne? Isåfall hadde ikke en link gjort noe... Noen forslag til hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Du har installert en DVD codec som InterVideo? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Du har installert en DVD codec som InterVideo? Hm, muligens. Innstalerte en pakke codecs her for en stund sia. KKCodecs eller noe i den duren. Skal prøve å innstalere InterVideo... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Og sjekk at du ikke har låst sonevalget Bruk evt. programmet "DVD Region Killer". Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Ingen av delene fungerte! Hva kan være galt her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hvis du har et spill om er gitt ut på DVD som Thief 3 Deadly Shadows så kan du se om den klarer å installere/lese den. Hvis ikke så er det kanskje driverproblemer Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Hvis du har et spill om er gitt ut på DVD som Thief 3 Deadly Shadows så kan du se om den klarer å installere/lese den. Hvis ikke så er det kanskje driverproblemer Den leser ikke Far Cry i alle fall. Som er på DVD. Prøvde å rulle tilbake drivere, men det fungerte ikke... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Det er vel bar e å laste ned nye drivere fra hjemmesiden til produsenten da. Er du heldig så finner Windows Update driverene. Hadde du Windows XP SP2 føre du formaterte og har SP1 eller 'SP0' nå? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Det er vel bar e å laste ned nye drivere fra hjemmesiden til produsenten da. Er du heldig så finner Windows Update driverene. Hadde du Windows XP SP2 føre du formaterte og har SP1 eller 'SP0' nå? Har alltid kjørt SP1, SP2 har jeg hørt fæle ting om. Men jeg skal prøve den enda en gang. Det som er problemet med å finne drivere på Sony sine sider, er at jeg ikke finner CRX300E i lista, bare CRX300A. Men som sagt, jeg skal prøve SP2 å se om det hjelper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Fant dette her der noen andre har lignende problem. : : I've also had trouble with this drive - not recognised properly under WIN2K (Server)SP4 and Nero 5.5 - it would read CD-R, but not CD-RW and would write nothing. The solution, hidden on the Sony USA website, was to apply the latest version of Nero (5.5.10.54) AND change the properties of the IDE channel that the CD sits on. It was PIO only and needed to be running (Ultra) DMA. Hope this may help. Prøvd det? Endret 6. februar 2005 av Slettet-nQdjz0 Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Fant dette her der noen andre har lignende problem. : : I've also had trouble with this drive - not recognised properly under WIN2K (Server)SP4 and Nero 5.5 - it would read CD-R, but not CD-RW and would write nothing. The solution, hidden on the Sony USA website, was to apply the latest version of Nero (5.5.10.54) AND change the properties of the IDE channel that the CD sits on. It was PIO only and needed to be running (Ultra) DMA. Hope this may help. Prøvd det? Jepp... Funket ikke er jeg redd. Lenke til kommentar
uburen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Et teit spørsmål? Har du installert software som kan spille DVD? Intervideo, el? Uten avspillingsprogramvare får du ingen film! Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Fant dette her der noen andre har lignende problem. : : I've also had trouble with this drive - not recognised properly under WIN2K (Server)SP4 and Nero 5.5 - it would read CD-R, but not CD-RW and would write nothing. The solution, hidden on the Sony USA website, was to apply the latest version of Nero (5.5.10.54) AND change the properties of the IDE channel that the CD sits on. It was PIO only and needed to be running (Ultra) DMA. Hope this may help. Prøvd det? Vel, har innstalert SP2. Og hver gang jeg åpner mapper, min datamaskin, KONTROLLPANEL osv. låser PC'n seg. Får av den grunn ikke prøvd noe særlig idet hele tatt... Endret 7. februar 2005 av KompleX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå