Gå til innhold

Har kjøpt mv750i, har jeg driti meg ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg pleier ikke å anbefale canon til folk med krav itl billedkvalitet i allefall (jobber på elkjøp :)), det kameraet er rikt på funksjoner og har god zoom, men filmen blir grå og uskarp etter hva jeg har sett. Pluss at det er tungvint å bruke og er stort.

Sony eller Panasonic i samme prisklasse vil jeg si er bedre :).

Hva er behovet ditt når det gjelder et videokamera?

Lenke til kommentar
Sony eller Panasonic i samme prisklasse vil jeg si er bedre :).

Helt enig... MV750i har en tendens til å "hakke" når du filmer et sted der det er dårlig lys, og da er ikke det pga. nattfunksjon. Panasonic GS-33 og GS-55 (samme prisklasse) gir bilder som flyter lett og uten hakking i samme lysstyrke. Dette har jeg prøvd flere ganger på nøyaktig samme sted og tidspunkt. I normalt lys er ikke forskjellen like stor, men så fort det begynner å bli normal innebelysning, så er forskjellen i kvalitet ganske så stor. Tapestøy (lydstøy fra drivverket) er også mer forstyrrende på Canon kameraet enn Panasonic og Sony.

Det er normalt flere feil med Canon sin MV700 serie også, enn med Panasonic og Sony sine tilsvarende modeller.

Men MV750i har over dobbelt så stor optisk zoom (hvis du klarer å holde kameraet stødig nok da), og du får med vidvinkeladapter.

Var jeg deg, ville jeg brukt Elkjøps 30 dagers returrett, og kjøpt meg et Panasonic eller Sony et annet sted der de vet hva de snakker om (det gjorde nok ikke han du snakket med på Elkjøp ihvertfall... sikkert noen som gjør det, men tar du sjansen?)

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Lurte på om jeg har forhastet meg litt mye da jeg kjøpte videokamera på kampanje hos elkjøp...?

har prøvd mye bedre kamera før,men da har jeg ikke visst hvilken prisklasse disse har ligget på da.

Kjøpte også 750i på elkjøp nå, synes størrelsen på kamera er perfekt og veldig enkel å bruke. MEN, da jeg førte filmen over til pc`en og så på den, så var bilde kvaliteten ganske elendig(og dette skal jo være bra på et canon), spilte filmen inn på eksternharddisk og spilte den derifra på pc`en, men brukte firewire selvfølgelig så da skal ikke dette ødelegge noe av bildekvaliteten?!?!

Lenke til kommentar
Filma du ute eller inne? Canon er ikke synonymt med bra billedkvalitet forresten.  ;)

Filma inne i normale lysforhold.

hmm... kanskje jeg også må benytte av retur retten...

Søster har et JVC kamera som er 4 år gamelt, kosta vel rundt 8 - 9 000 da, og det gir et mye bedre bildekvalitet på pc`en ivertfall.

Endret av Gevency
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...