espenfjo Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg holder på å lage en ircbot i C#, den oppfører seg litt merkelig, og jeg har funnet ut at dette skyldes enten StreamWriter eller NetworkStream. Her er koden som det er noe galt med. StreamWriter writer; NetworkStream nStream; TcpClient irc; string inputLine; StreamReader reader; irc = new TcpClient(server, port); nStream = irc.GetStream(); reader = new StreamReader(nStream); writer = new StreamWriter(nStream); writer.WriteLine("PRIVMSG {0} {1} skrev", channel, sender(inputLine)); writer.Flush(); private string sender(string inputData) { string[] array; array = inputData.Split('!'); string[] a = array[0].Split(':'); return a[1].Trim(); } Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Kan du forklare hva som er galt? Hva du forventer og hva resultatet virkelig blir? Øyvind Lenke til kommentar
Paull Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Definerer ikke "channel" til noe ? Lenke til kommentar
Gazette Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hva med å bruke try/catch for å finne ut hva som tryner? Hvis det er StreamWriter eller NetworkStream som lager en exception, så finner du det ut med try/catch. Hva er channel? inputLine blir ikke satt til noe? try { irc = new TcpClient(server, port); nStream = irc.GetStream(); reader = new StreamReader(nStream); writer = new StreamWriter(nStream); } catch (Exception e) { Console.WriteLine(e.Message); } Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Det var nok ikke uventet en feil fra min side Hadde ikke lest RFC-en skikkelig, manglet et ':'. writer.WriteLine("PRIVMSG {0} :{1} skrev", channel, sender(inputLine)); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå