bholmsen Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg har en bilradio av typen Sony cdx-ca600x Denne ble overflødig da jeg kjøpte ny bil med nytt anlegg. Tenkte å bruke Sony spilleren i mitt verksted (inne i huset) Har hørt at man kan bruke 12v strømadapter. Noen som har tips og råd andgående dette? Har prøvd litt , men spilleren slår seg av og på når jeg prøver å spille cd plater. Går greit å høre på radio , men det virker som om cd spilleren trenger mer strøm. Adapteren jeg bruker har en justeringsskrue som kan variere volten ut - 6v til 15v. På forhånd takk Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Prøvd bilbatterilader? De fleste slike ladere klarer å yte mer enn en trafo. Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Ok, skal prøve det. Takk Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Bør også koble dette sammen med ett bilbatteri. Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Ok, det er notert, skal finne frem tingene og prøve i løpet av søndagen Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Bør også koble dette sammen med ett bilbatteri. som techpoint sier, så MÅ den kobles med bateri ellers er det mye rippel (brummende støy) som vil komme i spilleren, dessuten ca 16 volt inn på spilleren.... siden den er en likeretter uten noe form for regulering/utglatnings kondesator innebygd og ved så lav "belastnings motstand" (cd spilleren) så vil spenningen bli høyere enn 14-15 volt.... ville vært veldig forsiktig med det isåfall!! Endret 6. februar 2005 av pndjo Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Ok, jeg har nå prøvd med batteri og lader, og det funker fett, har tilogmed testet en sony xplod forskterker sammen med spilleren Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå