Luffe_81 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei Jeg har kjøpt et sånt NTVT kort. Jeg har analog kabel tv fra canal digital, samt en digital tuner for å få inn canal+. Når jeg tar antenneledningen fra det analoge kabeluttaket i veggen får jeg inn alle kanalene. Men når jeg prøver å gå via tuneren får jeg fortsatt bare inn de analoge kanalene. Kortet klarer rett og slett ikke få finne de digitale kanalene, eller rettere sagt, kortet klarer ikke å fange opp den kanalen som tuneren til enhver tid står på. Jeg har lest om andre som har fått det til, men dessverre har jeg ikke funnet ut hvordan de har fått det til. Håper det er noen som har noen ideer. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Kanskje du må ta inn de digitale kanalene via s-video/comp? Lenke til kommentar
Luffe_81 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Jo det er mulig. Men bak på tuneren er det bare utganger for sånn "standard" antennekabel. Også et par lydutganger, hvordan får jeg da tatt i bruk s-video/comp? Endret 8. februar 2005 av Luffe_81 Lenke til kommentar
Luffe_81 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Har nå prøvd å ta de digitale signalene fra scart utgangen til s-video inngangen på tv-kortet. Da får jeg ingen signal, ikke engang de kanalane som ligger i gratis pakken fra canal digital. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er vel tvilsomt at det er s-video utgang på en tuner, det er nok bare kompositt (og RGB). Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg har POV nVTV kort, og jeg har composite inn. Og det følgte med en overgangs ledning: comp/s-video. Men det er tydligvis ikke på din ser jeg. Lenke til kommentar
Luffe_81 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Har fått det til nå faktisk. Kjørte en scart overgang fra s-video til scart fra dataen inn på tuneren. Deretter valgte jeg s-video som input uten å søke etter kanaler, før har jeg søkt etter kanaler og da har det klikket. Nå fungerer det fint, kan både se via den digitale tuneren og den "vanlige" kabeltantennen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå