Gå til innhold

Når kommer nVidia og ATI med nye skjermkort?

Orbo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer nok et iløpet av 2005/2006.

Vet du/dere noe navn?

GF 7000 serien eller x900 serien frå ati? kven veit....

Så ingenting er sikkert?

Tenkte kansje det var en artikkel på The inquier elns, men da hadde den sikkert komt på hw.no :p

Endret av BaX
Lenke til kommentar

Har ikke så god greie på dette, men synes jeg har hørt at ATi kommer med 500 serien til sommeren (520?) og den skal vel hete x900.

nvidia har visst mistet en produksjons syklus og kommer ikke med noe på lenge (til jul?). -Men så kan man jo også kjøpe to nvidia kort og kjøre i SLI...

Lenke til kommentar
-Men så kan man jo også kjøpe to nvidia kort og kjøre i SLI...

Ja, det kan man.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe. Jeg tenke bare jeg skulle holde meg litt oppdatert.

Gøy å vite hva som sjer innen de forsjellige komponentene. Siden det kommer så sinnsykt mye intresant innen CPU'er lurte jeg da på om det var den samme utviklingen innen skjermkort. Men 2004 var vel året for skjermkort :p

Lenke til kommentar
2004 var vel året for skjermkort :p

I 2004 var vel gjerne året for skjermkort og hovedkort/brikkesett. I år er det vel først og fremst på cpufronten ting kommer til å skje. Når det gjelder ati har jeg hørt noen rykter om at de visstnok skal prøve seg med noe SLI lignende når deres nye grafikkort serie kommer

Lenke til kommentar
Har ikke så god greie på dette, men synes jeg har hørt at ATi kommer med 500 serien til sommeren (520?) og den skal vel hete x900.

nvidia har visst mistet en produksjons syklus og kommer ikke med noe på lenge (til jul?). -Men så kan man jo også kjøpe to nvidia kort og kjøre i SLI...

Har aldri hørt at NVidia skal ha mistet en syklus, men du tenker kanskje på at de valgte å droppe "oppfriskning" av 6800 serien. Ikke akkurat noe stort tap når man ser på hva ATi leverte (x850 sammenliknet med x800). På theinq var det en artikkel for en liten stund siden som sa at NVidias neste brikke ville ha 24pipes, og at ATi sin ville ha PS3.0 (ikke noen stor overraskelse kanskje). Men når de kommer er uvisst. Hvis vi er heldige så kan de kjøpes iløpet av året, tipper jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...