Gå til innhold

kjøpe nytt operativsystem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en dell som jeg skal skifte houvedkort på,åsso var d noen som sa til meg at når jeg skifter houvedkort på dell så vil ikkje d operativ systemet jeg fekk med dell`en min funke på d nye hk....stemmer dette ?

Nei, det skal fungere fint. Hvis du lurer er det bare å søke på Dells nettsider.

Endret av Gimper
Lenke til kommentar

se her:

Kan jeg endre eller oppgradere maskinvarekomponentene?

MPA kan tolerere noen endringer i maskinvarekomponenter ved å tillate en grad av forskjell mellom gjeldende nummerverdi og nummerverdien som opprinnelig ble aktivert. Brukere kan endre maskinvarekomponenter uten å måtte aktivere produktet på nytt. Hvis brukere foretar omfattende endringer i maskinvarekomponentene, kan det hende de i lang tid må aktivere produktet på nytt. I slike tilfeller må kanskje brukerne kontakte en kundestøtterepresentant via telefon for å aktivere på nytt.

dette er kopiert fra denne side:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;302878

lykke til.

Endret av gaggen
Lenke til kommentar
XP CDen funker 100% på selvbygde maskiner, har gjort det selv. :yes:

Vel ! jeg har mine tvil med s.k. recoveryXP-cdèr/ghost på disken, har slita ræva av meg med de når man bytter ut HK osv........

Fint å ha når man bytter over til nForce2/3 kortene og på recoveryen ligger kun VIA-drivere, eller en annen type av nettverkskort, BSOD litt her og der.... ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Ein XP-lisens er ikkje knytt til spesikfikk hardware slik f.eks brenneprogram levert med cd/dvd-brennere er.

Men leverer dei eit ghostimage kan det bli mykje verre då dette er tilpassa hardaren som sitt i maskina.

Men uansett sitt du med ein gyldig XP-lisens og kan bruke andre originale XPcder til å innstallere XP på di maskin (berre husk å bruk din kode og at CDen er av same type som lisensen OEM, full eller oppgradering, då ikkje alle koder går mot alle cder)

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
XP CDen funker 100% på selvbygde maskiner, har gjort det selv. :yes:

Vel ! jeg har mine tvil med s.k. recoveryXP-cdèr/ghost på disken, har slita ræva av meg med de når man bytter ut HK osv........

Fint å ha når man bytter over til nForce2/3 kortene og på recoveryen ligger kun VIA-drivere, eller en annen type av nettverkskort, BSOD litt her og der.... ;)

hm.. har aldri hatt noe med recovery disc på DELL XP CDen. En venn hadde HP, der hadde han recovery, overasket meg sterkt hva det kunne være den gangen.

Lenke til kommentar
Dell'er har vanlige XP-CDer, ikke GHOST-CD'er.

:hmm: Dette er et utdrag fra Dell-Forumet sin side:

Dell provides Drivers on the "Resource Disk" and an OS reinstallation CD for the Recovery of the system.

Other Items like DVD player, CD Burning SOftware Etc are also included.

med andre ord " OEM "

Endret av gaggen
Lenke til kommentar
Dell'er har vanlige XP-CDer, ikke GHOST-CD'er.

:hmm: Dette er et utdrag fra Dell-Forumet sin side:

Dell provides Drivers on the "Resource Disk" and an OS reinstallation CD for the Recovery of the system.

Other Items like DVD player, CD Burning SOftware Etc are also included.

med andre ord " OEM "

OEM betyr bare programvare som følger med en viktig maskinvarekomponent, ikke at det ikke er en vanlig XP-versjon. Og de programmene følger med på egne CD'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...