Gå til innhold

Norsk CS-spiller har fått egen pro-nettside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men er det ikkje greit at folk er så heldige at dei kan gjere deira yndlingsfritidssysler på heil tid, og få betalt for det? Det må jo uansett være drømme, fotball eller CS, det må jo være kjempe!

Joda, men fotball er i mye større skala, og gir noe tilbake til andre mennesker i form av følelser og underholdning. Se mitt innlegg tidligere i umuligheten i det å sammenlikne fotball og CS.

 

CS gir stort sett bare begrenset underholdning til andre mennesker, og har vel heller ingen stor fremtid, da færre og færre nye starter å spille. Allikevel enig i at dersom du synes noe er gøy, er det flott å kunne leve av dette, til tross for at dette er noe begrenset med hensyn på CS.

Lenke til kommentar
Angegåande Starcraft og Sjakk så er det vell meininger, men eg vil påstå at Starcraft har langt fleire aktivere deltakere på verdensbasis. Starcraft er enda i barndommen samanlikna med andre strategispel. Men Starcraft fenger folk, Sjakk gjør ikkje. Sjakk er heilt forferdeleg å sjå på som tilskoder og det er her Starcraft virkeleg har fått vist fram i Asia at det er ein idrett som du kan delta i på mange måter. Og Lyn Sjakk er enda treigare enn Starcraft.

Eg ser for meg nokon utføre 4-5 angrep forskjellige plasser i løpet av 10 sekunder, det krever eindel å få til.

Nå må du virkelig gi deg!

Lyn sjakk er da ikke tregere enn starcraft.

Du kan jo prøve å tenke deg om hvor mange sjakk trekk en elite spiller ser for seg under en kamp her er det ikke snakk om å bare flytte en sjakk brikke.. Her er det systematisk tenkning og hodet må holdes HELT kaldt et feil trekk ender vel som oftest med at man taper..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Angegåande Starcraft og Sjakk så er det vell meininger, men eg vil påstå at Starcraft har langt fleire aktivere deltakere på verdensbasis. Starcraft er enda i barndommen samanlikna med andre strategispel. Men Starcraft fenger folk, Sjakk gjør ikkje. Sjakk er heilt forferdeleg å sjå på som tilskoder og det er her Starcraft virkeleg har fått vist fram i Asia at det er ein idrett som du kan delta i på mange måter. Og Lyn Sjakk er enda treigare enn Starcraft.

Eg ser for meg nokon utføre 4-5 angrep forskjellige plasser i løpet av 10 sekunder, det krever eindel å få til.

Nå må du virkelig gi deg!

Lyn sjakk er da ikke tregere enn starcraft.

Du kan jo prøve å tenke deg om hvor mange sjakk trekk en elite spiller ser for seg under en kamp her er det ikke snakk om å bare flytte en sjakk brikke.. Her er det systematisk tenkning og hodet må holdes HELT kaldt et feil trekk ender vel som oftest med at man taper..

Akkuratt som i starcraft.

 

 

 

Dommen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

QUOTE

 

Og då må ein ofte trene normalt, som ved feks litt jogging, svømming eller noko form for trening som gir deg eit energi overskudd så du er heilt våken og 100% klar i kroppen til å hive deg ut ein tøff utfordring som varer 15-30 min.

 

 

QUOTE

 

Starcraft er og eit spel som folk liker å sjå på, er lett å lære seg, stiller ingen spessielle fysiske krav og det fascinerer

 

 

Er det bare meg eller møter kaksen seg selv i døra her hmm.gif

 

QUOTE

Det som er forskjellen mellom Starcraft og sjakk er det kreves MYKJE meir av ein spelar i Starcraft. Starcraft pusher på ein spelar såpass hardt at mange feil blir begått heile veien. Med mykje trening så gjør dei beste mindre og mindre feil og dette fascinerer folk veldig.

 

 

Der bæsja du på leggen, totalt, for sjakk er 100 % mer utfordrende enn et spill kan noen gang bli. Har du noen gang spillet lyn sjakk? Sjakk på tid. Det krever en helvettes god konsentrasjon, oversikt og ikke minst strategisk tenkning. Å sammeligne et lite spill med sjakk, blir bare teit, for ingen spill kan nå opp på det intensitets nivået som sjakk har, spesielt lyn sjakk.

 

Alrdi hørt om dronningsjakk? sånn som du spillte med minstemann på besøk hos bestefar, for deretter å la ham vinne?

 

Og til dere andre som VÅGER å sammenligne en FYSISK sport med ANTI-FYSISK "e-sport": la meg si at sport inspirer andre til å bevege seg, ergo det er sundt med helter/idoler i FYSISKE sporter. Jeg tviler på at den bleikfeite homsa på 200kg som bare blir rulert (rulator?) av tante til rimi for å kjøpe seg 20 grandiser for å ha nok mat ut uka, kommer til å leve særlig lenger enn 28.7år FORDI HAN HAR SÅ GODE FORBILDER SOM XQTR?

 

Spiller selv css som en kjempefin hobby, men spiller også fotball på sida.

 

Og en annen ting! Dere som påstår at cs er taktikk? hva i huleste er det dere tror a? at hvis en slik terror trussel skulle dukke opp i rådhuset i oslo, at man bare da kan skyte seg i vei 40000000000 ganger for å finne ut hvem som funker best??? naivt sier vel jeg da isåfall..

 

"Men hva med aim og reaksjon da?" sier den halvkvisete semi tenåringen. NEI! det er en skjerm, og et spill! Reaksjon har da ingen forbindelse med virkeligheten, er det foreldra deres som har lært dere noe så teit eller? Man treffer ikke midt i en blink under skarpskytingsøvelse på Rena Leir fordi man har spilt cs skal jeg si dere.

 

Skam dere cs-spillere som våger å sammenlikne dere selv med fysiske atleter, eller snikskyttere eller sjakkmestere for den saks skyld!

 

 

Med U-vennlig hilsen Daniel

Lenke til kommentar

 

Og til dere andre som VÅGER å sammenligne en FYSISK sport med ANTI-FYSISK "e-sport": la meg si at sport inspirer andre til å bevege seg, ergo det er sundt med helter/idoler i FYSISKE sporter. Jeg tviler på at den bleikfeite homsa på 200kg som bare blir rulert (rulator?) av tante til rimi for å kjøpe seg 20 grandiser for å ha nok mat ut uka, kommer til å leve særlig lenger enn 28.7år FORDI HAN HAR SÅ GODE FORBILDER SOM XQTR?

 

Spiller selv css som en kjempefin hobby, men spiller også fotball på sida.

 

Og en annen ting! Dere som påstår at cs er taktikk? hva i huleste er det dere tror a? at hvis en slik terror trussel skulle dukke opp i rådhuset i oslo, at man bare da kan skyte seg i vei 40000000000 ganger for å finne ut hvem som funker best??? naivt sier vel jeg da isåfall..

 

"Men hva med aim og reaksjon da?" sier den halvkvisete semi tenåringen. NEI! det er en skjerm, og et spill! Reaksjon har da ingen forbindelse med virkeligheten, er det foreldra deres som har lært dere noe så teit eller? Man treffer ikke midt i en blink under skarpskytingsøvelse på Rena Leir fordi man har spilt cs skal jeg si dere.

 

Skam dere cs-spillere som våger å sammenlikne dere selv med fysiske atleter, eller snikskyttere eller sjakkmestere for den saks skyld!

 

 

Med U-vennlig hilsen Daniel

De fleste CS spillerene som de "ser opp til" ser jo ut til å være i god form og trener flere ganger i uka?

 

 

Når du sier at du ikke får reaksjon fordi man ikke kan treffe midt i blinken på en skytebane. HVA faen har reaksjon med blinkskyting å gjøre?

 

CS er taktikk, det å sammenligne taktikk i CS med en terroraksjon og taktisk løsning der er bare latterlig.

 

Da kan jeg komme med, hva hvis det er en terroraksjon mot rådhuset og terrorister har tatt det. "Ok, gutta, hør her, vi setter opp en 4-4-2 formasjon med offensive vinger." Det er jo snakk om taktikk i fotball også?

 

Du sier at CS spillere burde skamme seg for å sammenligne seg med andre "idretter"?

 

Skal vi se, curling er en olympisk gren, derav en sport. Og er det en stor fysisk utfordring å være god i curling? Nei, tror ikke det.

 

 

OG

 

Har du noen gang hørt CS spillere sammenligne seg snikskyttere?

 

"Hoho, jeg tar HS på CS og er driitgod med AWM, så jeg skal bli sniper i hæren!"

 

:roll:

 

 

Det har du nok ikke nei.

 

Og dette med at diverse spill (sjakk) og sportsgrener (fotball, håndball osv.) har vært mye lenger og folk har følelser for lagene sine og følger med på de, dette har ikke CS så de får ikke lov til å sammenligne aspekter ved slik sport og CS.

CS har ikke vært så lenge, og har allerede tilhengere til klaner, folk har følelser for lagene sine osv. Men ikke i like stor grad siden CS er så nytt, i forhold til andre sporter. Så hvorfor komme med alle de dumme kommentarene?

 

CS er grønt i forhold til andre etablerte spill og sporter. Derfor kan det ikke sammenlignes på samme måte. Men du kan se på veksten. Etter bare få år, i forhold til andre sporter og konkurranser, har man allerede store turnering, masse pengepremier, prestisje og reklame. Så det vokser vannvittig fort.

 

Er det så galt å se opp til en verdensberømt CS spiller i forhold til en verdensberømt fotballspiller?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
De fleste CS spillerene som de "ser opp til" ser jo ut til å være i god form og trener flere ganger i uka?
Jasså ja? Det er nok bare noe jeg ser på som enda et statement fra en som liker å påstå noe. Jeg sier ikke at ALLE pro-gamere sitter hjemme og spiller dagen lang, men du tror tydeligvis at alle trener 2-3 ganger i uka. Fint, be my guest.

 

Når du sier at du ikke får reaksjon fordi man ikke kan treffe midt i blinken på en skytebane. HVA faen har reaksjon med blinkskyting å gjøre?
I denne sammenhengen snakka jeg mer om aim jeg da, uttrykte meg ikke klart nok. Du har tydeligvis ikke vært i militæret ser jeg, for det er nok av tullinger (tom på den lille leiren jeg var på) som påsto dette.

 

CS er taktikk, det å sammenligne taktikk i CS med en terroraksjon og taktisk løsning der er bare latterlig.

 

Da kan jeg komme med, hva hvis det er en terroraksjon mot rådhuset og terrorister har tatt det. "Ok, gutta, hør her, vi setter opp en 4-4-2 formasjon med offensive vinger." Det er jo snakk om taktikk i fotball også?

Så du sier deg ikke enig i at taktikkene her går ut på å prøve ut tusenvis av ganger og finne et par gode taktikker som funker for hvert kart? I fotball er det i det minste ørten analytikere som prøver å forutsi et utfall (noe som endrer seg for hver omgang). Kan godt si det er taktikk her, men å sammenligne med fotballtaktikk i et terrorspill er vel ikke helt riktig er det vel?

 

Har du noen gang hørt CS spillere sammenligne seg snikskyttere?

"Hoho, jeg tar HS på CS og er driitgod med AWM, så jeg skal bli sniper i hæren!"

Denna har jeg allerede svart på du..

 

rolleyes.gif

 

 

Det har du nok ikke nei.

Jo har nok det du... :p

 

Og dette med at diverse spill (sjakk) og sportsgrener (fotball, håndball osv.) har vært mye lenger og folk har følelser for lagene sine og følger med på de, dette har ikke CS så de får ikke lov til å sammenligne aspekter ved slik sport og CS.

CS har ikke vært så lenge, og har allerede tilhengere til klaner, folk har følelser for lagene sine osv. Men ikke i like stor grad siden CS er så nytt, i forhold til andre sporter. Så hvorfor komme med alle de dumme kommentarene?

Sikkert forskjellige oppfatninger ute å går, men majoriteten (ville jeg hvertfall tro) mener at så lenge fysisk aktivitet står på dagsorden så kvalifiserer dette seg til idrett/sport. Kanskje det er en generasjonsskille/kulturkrasj(?) her, men å vri på håndleddet er ikke fysisk aktivitet, for i så fall trimmer alle feite sofaliggende amerikenere ute i verden.

 

Er det så galt å se opp til en verdensberømt CS spiller i forhold til en verdensberømt fotballspiller?
Ja jeg syns egentlig det, fordi han fører med seg en j*vli usunn holdning til alle barn og unge mellom 10-16 år. Folk som ikke helt har vokst seg helt opp enda. Sier ikke at det er teit å spille, bare det ikke blir for mye i lengden. Noe jeg med handa på hjertet kan si det blir hvis trenden fortsetter. Er ikke du enig, så er jeg temmelig sikker på at du allerede har havna nedi den gropa der. For å si det på en annen måte: En liten unge drømmer om å bli som Zidane og bli fotballproff for Real M, mens en annen 10-åring drømmer om å bli sittendes i en stol de neste 20 åra til han har vokst seg fast...

 

PS! Ja jeg veit jeg dreit meg ut, :p men blir så engasjert at jeg hopper litt for fort fram i hodet i forhold til hva jeg hadde tenkt å få ned på tastaturet.

 

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...