Gå til innhold

Norsk CS-spiller har fått egen pro-nettside


Anbefalte innlegg

Og då må ein ofte trene normalt, som ved feks litt jogging, svømming eller noko form for trening som gir deg eit energi overskudd så du er heilt våken og 100% klar i kroppen til å hive deg ut ein tøff utfordring som varer 15-30 min.

 

Starcraft er og eit spel som folk liker å sjå på, er lett å lære seg, stiller ingen spessielle fysiske krav og det fascinerer

 

Er det bare meg eller møter kaksen seg selv i døra her :hmm:

 

Det som er forskjellen mellom Starcraft og sjakk er det kreves MYKJE meir av ein spelar i Starcraft. Starcraft pusher på ein spelar såpass hardt at mange feil blir begått heile veien. Med mykje trening så gjør dei beste mindre og mindre feil og dette fascinerer folk veldig.

 

Der bæsja du på leggen, totalt, for sjakk er 100 % mer utfordrende enn et spill kan noen gang bli. Har du noen gang spillet lyn sjakk? Sjakk på tid. Det krever en helvettes god konsentrasjon, oversikt og ikke minst strategisk tenkning. Å sammeligne et lite spill med sjakk, blir bare teit, for ingen spill kan nå opp på det intensitets nivået som sjakk har, spesielt lyn sjakk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, Spille PC og tene penger, eller streve ræva av deg og tene penger?

Tror nok du blir stemplet som nerd av de fleste kvinns alikevel gitt.

 

Og hvis man regner alle timer med CS som 'jobb' så blir det ikke nødvendigis noen timelønn å skryte av, og spillegleden kan vel fort gå med i dragsuget når du er avhengig av hele tiden å være på topp for å beholde inntekten din.

 

Men hey; folk tjener jo store penger på ting som fotball og alpint og, så hvorfor ikke på pro-gaming :)

du har ikke skjønt det, så lenge du er rik så er damane fornøyde..Om det er CS, Golf, fotball eller hva pokker det er.. Rike, kjente folk har fine damer..

 

 

levende ekseplet, jackass dvergen....

Lenke til kommentar

vil ikke ha ei dame som vil ha meg bare pga. penga på kontoen.. da er det ikke no vits.. var det sex som var temaet kan du betale ei for og komme på 5min varsel vist du sku føle for det.. du er jo stin av gryn!

 

 

nei må bare få sakt en ting..

 

 

klarer ikke alle de ordene som blir brukt av cs spillere flest..

 

gulle

progaming

 

osv.

 

dette er jo ord som ikke finnes i det norske språk å skulle ikke vært benyttet i den grad.. proff spiller? eller flaks.. finnes da norske ord?

 

nei.. skal slutte å la meg provosere.. de dette gjelder får holde på!

Lenke til kommentar

Er det normalt at man kommer opp med det samme om og om igjen i en diskusjon? Kom opp med noen nye synspunkter. Slik ser tråden ut nå:

 

- CS.

- Fotball.

- CS.

- Fotball.

- CS.

Osv.

 

Angående forskjellen på CS og fotball, ærlig: Man sitter ikke fastgrodd i en forbanna stol og trykker på en fotball.

Lenke til kommentar

Og då må ein ofte trene normalt, som ved feks litt jogging, svømming eller noko form for trening som gir deg eit energi overskudd så du er heilt våken og 100% klar i kroppen til å hive deg ut ein tøff utfordring som varer 15-30 min.

 

Starcraft er og eit spel som folk liker å sjå på, er lett å lære seg, stiller ingen spessielle fysiske krav og det fascinerer

 

Er det bare meg eller møter kaksen seg selv i døra her :hmm:

 

Det som er forskjellen mellom Starcraft og sjakk er det kreves MYKJE meir av ein spelar i Starcraft. Starcraft pusher på ein spelar såpass hardt at mange feil blir begått heile veien. Med mykje trening så gjør dei beste mindre og mindre feil og dette fascinerer folk veldig.

 

Der bæsja du på leggen, totalt, for sjakk er 100 % mer utfordrende enn et spill kan noen gang bli. Har du noen gang spillet lyn sjakk? Sjakk på tid. Det krever en helvettes god konsentrasjon, oversikt og ikke minst strategisk tenkning. Å sammeligne et lite spill med sjakk, blir bare teit, for ingen spill kan nå opp på det intensitets nivået som sjakk har, spesielt lyn sjakk.

Om du har problemer med sjukdommer feks i beina eller bare er VELDIG liten så kan du enda vera med å spele i eliten. Vanleg 'idrett' bannlyser eindel folk frå aktiviteten.

 

Angegåande Starcraft og Sjakk så er det vell meininger, men eg vil påstå at Starcraft har langt fleire aktivere deltakere på verdensbasis. Starcraft er enda i barndommen samanlikna med andre strategispel. Men Starcraft fenger folk, Sjakk gjør ikkje. Sjakk er heilt forferdeleg å sjå på som tilskoder og det er her Starcraft virkeleg har fått vist fram i Asia at det er ein idrett som du kan delta i på mange måter. Og Lyn Sjakk er enda treigare enn Starcraft.

Eg ser for meg nokon utføre 4-5 angrep forskjellige plasser i løpet av 10 sekunder, det krever eindel å få til.

Lenke til kommentar

Angegåande Starcraft og Sjakk så er det vell meininger, men eg vil påstå at Starcraft har langt fleire aktivere deltakere på verdensbasis. Starcraft er enda i barndommen samanlikna med andre strategispel. Men Starcraft fenger folk, Sjakk gjør ikkje. Sjakk er heilt forferdeleg å sjå på som tilskoder og det er her Starcraft virkeleg har fått vist fram i Asia at det er ein idrett som du kan delta i på mange måter. Og Lyn Sjakk er enda treigare enn Starcraft.

Eg ser for meg nokon utføre 4-5 angrep forskjellige plasser i løpet av 10 sekunder, det krever eindel å få til.

 

Hvor gammelt er sjakk, og hvor gammelt er Starcraft? Nettopp, sjakk er noen tusen år eldre enn startcraft, og har en god del tilhengere og det vokser for vær dag som går. Spiller ikke sjakk selv, men har sett på en runde med lyn sjakk, og det gikk som det suste, og det ble begått svær få strategiske feil.

 

Men topicen er ikke hvorvidt sjakk er raskere enn starcraft, men om Counter-Strike og hvor utrolig idiotisk det spillet er.

 

Selv om jeg ikke er noe fotball supporter, og ser det veldig teit at folk sitter å heier på 22 voksene mannfolk som springer som en tulling etter en lærkule, så er det mer seriøst i fotball, og det de presterer er et resultat av hardt arbeid. I CS sitter du på baken og spiller mot andre modeller til du er såpass god at du får din egen side og blir beguded av folk som ikke vet om andre MP spill en CS, og som heller ikke intereserer seg for andre MP spill en CS og sier at andre MP spiller er "lame".

 

Dessuten, har du noen gang hørt en fotball spiller gaule ut "haxor" eller "suxor" og "noob" når noen tar fra han ballen? Nei, men det hører du ofte i CS hvis du blir plaffa ned.

Lenke til kommentar

For det første: Fotball er uendelig mye mer "22 menn som løper etter en fotball". De som tror dette hadde ikke egnet seg som trener for et juniorlag i laveste divisjon engang.

 

For det andre: Fotball innvirker på hverdagen til millioner av mennesker hver dag, som følge av følelser på samme måte som annen lagidrett. Folk identifiserer seg med et lag, eksempelvis Vålerenga og har følelser for laget sitt. Humøret svinger i takt med lagets prestasjoner. Dette varer livet ut. Følelsene knyttes også til nasjoner og landslag, og hvordan de presterer. Jeg har selv vært på ulike kamper, inkludert et fullsatt Nou Camp (97 000 tilskuere), Roma- Lazio (80 000 tilskuere 200 skadet etter opptøyer før og etter kamp). Stemningen og lydnivået i slike kamper er uvirkelig. Det er lite som slår lykkerusen fra da Norge slo brasil i VM.

 

Allikevel: jeg har aldri vært så glad som da mitt hjemlag, Kongsvinger slo Ull/Kisa i 2. divisjon med 5000 tilskuere på Gjemselund og dermed rykket opp til 1. divisjon. Begynte nesten å grine. Jeg vet, det finnes en mellomting, men følelsene til millioner av mennesker for ulike fotballag eksisterer likevel.

 

Finner en slike følelser i CS? Jublet dere høyt, med tårer i øynene, da en knippe nordmenn og noen utlendinger vant CPL med NoA? I så fall gjaldt det sikkert kun denne ene kampen.

 

Og til slutt: Hvor mange så CPL-finalen? noen titusner, kanskje over 100000? Det er mange hundre millioner som ser VM-finalen i fotball. I tillegg er det mange hundre millioner som hver uke følger sitt lag blant de titusner av lag som finnes på verdensbasis.

 

Konklusjon: En kan ikke sammenlikne fotball og CS. Bildet er altfor nyansert.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Og CS er veldig stort i vesten, og mykje større enn langrenn, håndball osv.

Vel.. håndballkampene med Norges herre- og damelag har hatt over 1 million seere bare i Norge. I tillegg finnes det hundrevis av håndballklubber bare i Norge. Hvordan kan du påstå at CS er større?

 

La meg presisere det jeg skrev tidligere. En sammenlikning mellom CS og hvilken som helst idrettsgren blir vanskelig, om ikke umulig, dersom en skal se på alle aspekter. Å sette likhetstrekk slik mange har gjort her blir altfor banalt, av nevnte grunner.

 

Dataspillet CS har vel heller ingen lang framtid, i motsetning til sportsgrener, ettersom "nye generasjoner" heller vil spille nyere og teknisk mer avanserte spill.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Ok, Spille PC og tene penger, eller streve ræva av deg og tene penger?

helt enig med deg, man må gjøre noe konstruktivt for å tjene penger, all jobb som ikke skaper noe eller gjør noe godt for samfunnet er tåpelig. dvs, spille dataspill, spille fotball gir noe til samfunnet, selv om jeg er en ihuga fotball motstander ser jeg dette. mens dataspill faktisk ikke fører noen verdens godt med seg.. annet enn kanskje en god følelse for den som spiller, men det gjør sikkert heroin også

Lenke til kommentar
Hva i pokker gjør folk som ikke liker CS på ett CS-forum?

Klager og syter over CS naturligvis.

Er det ikke slik det funker, f.eks.

 

De som har Linux på maskinen og ikke liker Windows, er i Windows-forumet og klager som f***.

 

De som har Windows på maskinen og ikke liker Linux, er i Linux-forumet og klager som f***.

 

Det er derfor man ikke alltid får så rask hjelp her på forumene, fordi ekspertene som regel er i et annet forum og gjør seg til latter.

 

Tragisk.

Lenke til kommentar
Hva i pokker gjør folk som ikke liker CS på ett CS-forum?

Klager og syter over CS naturligvis.

Er det ikke slik det funker, f.eks.

 

De som har Linux på maskinen og ikke liker Windows, er i Windows-forumet og klager som f***.

 

De som har Windows på maskinen og ikke liker Linux, er i Linux-forumet og klager som f***.

 

Det er derfor man ikke alltid får så rask hjelp her på forumene, fordi ekspertene som regel er i et annet forum og gjør seg til latter.

 

Tragisk.

De fleste som kommer inn på denne tråden ser nok på "dagens aktive emner" oversikten. Slik kom i allefall jeg inn på tråden.

Lenke til kommentar

Assistenten min krever lønn for å hjelpe meg, så bruker den ca en gang i måneden. Jeg er for lat til å trykke på han, uansett.

Trodde ikke det var så mange andre her heller som brukte den oversikten, men, men ...

 

Så de vi diskuterer med vet muligens ikke hva CS er? :p

 

Obs. Tåpe i dag.

Lenke til kommentar
Der bæsja du på leggen, totalt, for sjakk er 100 % mer utfordrende enn et spill kan noen gang bli. Har du noen gang spillet lyn sjakk? Sjakk på tid. Det krever en helvettes god konsentrasjon, oversikt og ikke minst strategisk tenkning. Å sammeligne et lite spill med sjakk, blir bare teit, for ingen spill kan nå opp på det intensitets nivået som sjakk har, spesielt lyn sjakk.

Det kan ein jo diskutere. Eg tør påstå at Starcraft aktiverer fleire delar av hjernen samtidig enn sjakk. Ein må ikkje kun tenkje på dei overordna målene i taktikk og strategi, men òg konsentrere seg om presisjon og snøggleik (såkalla 'micro', veit høyrest **** teit ut) i tillegg. Er ein for tafatt i dei avgjerande augneblinkene når actionen tar form (til dømes etter at ein har utført ein strategisk 'move') kan ein fort tape sjølv om ein er sterkare på papiret. Så kan ein diskutere kva som er mest intenst av tung strategi og "å holde fleire ballar i lufta".

 

/edit: korrektur.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar

Bear^ du tar faktisk feil på flere områder. Først definisjonen på sport:

sport -en (eng., av foreld *disport, gj gfr fra lat. 'moro, atspredelse')

  1 fritidsbeskjeftigelse; kroppsøving, idrett motors-, seils-, travs-, fjells-, skis-, skøytes-, svømmes-

  2 noe som er spennende, populært epleslang er en yndet s- / det gikk s- i å ha den fineste hagen en konkurrerte om

Jeg kan være enig i at cs ikke er like fysisk krevende som fotball, men skjakk regnes som en sport og da er cs også en sport.

Og der du blånektet for at det ikke hjelper å trene fysisk for å få bedre konsentrasjon så tar du dessverre feil. Ta gjerne en prat med noen proffosjonelle idrettsutøvære og du vil bli motbevist.

 

Så jeg sier på godt cs språk.

PWND! :p

 

Å komme med argumenter for at det er greit å dyrke fotball er bare patetisk. Særlig når argumentene er at flere ser på fotball, det blir som å si at listepop er den beste musikken fordi det er det flest hører på.

 

For meg er fotball en gjeng med overbetalte hovene dr*ttsekker som løper rundt og sparker en lærkule. For dere så er cs et spill hvor man sitter på ræva og slasker. Kan ikke folk bare respektere hverandre? Greit nok at siden til han karen var patisk, men dere bør ikke gå ut mot hele spillet fordet. Det er som å si at alle i Irak er terrorister fordi en av dem er det. Da er det bedre å komme med en saklig kommentar som "Jeg likte ikke den siden, mest fordi jeg ikke liker cs, men også fordi jeg syntes han fyren er teit. Desuten var den elendig laget" Man behøver ikke å komme seg ned på barneskolenivå i en krangel som til slutt ender i "Fotball er bedre enn cs" og virca verca.

Skal dere først argumentere mot noe, så iallefall hev dere over deres nivå.

 

BTW:

En i klassen min er i Tyrkia for å spille cs nå (Day) Misunner han...

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...