Gå til innhold

Hvilket kort til under 1500 kr burde jeg kjøpe


Henning L

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men ett 6600gt er en del bedre (er vel nesten 2x 9800pro) og koster ett par hundrelapper over maksprisen din. Dette er klart ett av de beste mellomklassekortene. Men inkl frakt så vil det nok bli for dyrt for deg.

 

Tror det er lurt og se på brukt som nevnt. Det er iallefall ett 9800pro til salgs i bruktmarkedet

Lenke til kommentar

et 9600xt eller et brukt 9700/9800(pro) kort.. alt etter hvor brukbar psu du har, og den er vel ikke akkurat noe atomverk? ;)

 

fatter ikke at det skal være så vanskelig å anbefale et kort UTEN å overskride budsjett..

 

mener 6600gt er overkill, men det er vel kanskje bare jeg da.. :whistle:

 

edit: 360w skulle holde lenge det ja :thumbup:

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

Skal vurdere det med brukt, men uansett.

virker som om dere har kommet til at 9800 eller 6600(GT) er de beste i 1500 kr+ klassen.

 

En 2.6 Ghz Celeron prosessor er da vell ikke for lite til å dra (yte maks) fra 6600GT kort!? (noen som er enige med meg her?)

Tror heller det er minne som setter en begrensning der...

Uansett, et 6600GT er tingen for deg.. selvom du sprenger budsjettet med 2-300,- Kr

 

Hadde tenkt å føye til 512 mb ram til når vi først skal oppgradere litt.

 

Edit: ChainDoG: Min pc lider litt av at jeg skulle ha en billig men bra pc for et år siden, og at jeg hadde (og ennå har) veldig lite peiling på dette inni kabinetet. Tror PSU'en (regner med at det står for Power Source Unit) er på 360 watt.

Endret av Tusse
Lenke til kommentar

Når han først skal oppgradere kan han vell oppgradere til noe som holder mer enn et år før han må bytte igjen?

Eller kanskje til og med mindre enn et år, med tanke på de mest krevende spillene...

Det skal egentlig ganske mye til for at PSU'en hans ikke klarer å dra 6600GT, må da under 300W

Lenke til kommentar
Når han først skal oppgradere kan han vell oppgradere til noe som holder mer enn et år før han må bytte igjen?

Eller kanskje til og med mindre enn et år, med tanke på de mest krevende spillene...

Det skal egentlig ganske mye til for at PSU'en hans ikke klarer å dra 6600GT, må da under 300W

oppgradering er oppskrytt.. neste gang du må ha nytt skjermkort, så er alt annet avlegs også..

 

og har sett 9600xt "in action" mange ganger, og er imponert hver gang når det gjelder ytelse mot mit 9800pro som tross alt var mye dyrere..

 

mulig 6600gt er et bra kort, betviler ikke det, men cpu`n lider av lite cache, så da hjelper det ikke med DET monster skjermkortet.. prøvd å putte et nytt fett skjerkort i en gammel pc? kan love at det ikke blir noen gedigen foskjell sjøl om det nye kortet er 10 ganger bedre på papiret. teori mot praksis

 

vet ikke hva jeg egentlig vil fram til, bortsett fra at det er opp til trådstarter, og tjukkelsen på lommeboka hans, og om han er like gnien som jeg :!:

 

edit: pga mange rare skrivefeil, går jeg og legger meg... hehehehe

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at CPU'en hans (om det er lite eller mye cache) vil begrense ytelsen på spill som f. eks. Doom3, det er det heller minnet og skjermkortet som gjør...

Kjenner en som har en 1.6 Ghz Celeron prosessor som kjøpte et 6600GT kort, han merket en drastisk forskjell fra sitt gamle 4200 (nvidia)

Fortsatt virket det som et bedre (fra 6600GT) skjermkort kunne presset ytelsen på pc'en hans opp (i spill).

Det var hvertfall ikke CPU'en hans som begrenset ytelsen der.

Lenke til kommentar

står "128 MB cache" på CPU'en.

 

for å si det slik, så har dere i allefall fått sagt deres om hva dere mener jeg bude kjøpe meg.

 

men, for å gjøre det litt mer oversiktlig for meg selv, hva er best av:

 

-Sapphire Radeon 9800 Atlantis 256MB AGP,128bit bus,DVI-I,TV-Out,

-Gainward GeForce 6600 256MB DDR 3,6ns AGP, "Ultra/1780 Golden" TV/DVI,

-XFX GeForce 6600 256MB DDR AGP, Tv-Out, Dual-DVI,

-Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out,

-XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, Tv-Out, Dual-DVI,

-MSI GeForce 6600 Diamond 128MB GDDR3 AGP, NX6600-VTD128 Diamond,

 

Jeg regner med at jo dyrer jo bedre, og jo høyre tall jo bedre. I alle fall...

 

MSI 845PE MAX-L Hovedkort, S478/533mhz

Celeron 2,6 GHz 128 MB cache

PC2700 DDR-DIMM 512 MB

120 GB, ATA/100, 8 MB cache, 7200 rpm

PSU på 360 watt

Radeon 9200 128 MB (som selvsagt skal byttes)

Lenke til kommentar

Hører folk som kommer med kommentarer som:

"Ja, men 6600GT vil jo bare overstige budsjett med 2-300kr".

Nå har ikke jeg gjort grundige undersøkelser, men for meg ville det vært et enkelt valg. Hvis 6600GT yter rundt 25% raskere enn 9800 pro og prisen er 1699,- for førstnevnte og rundt 1000,- for sist nevnte så trenger du ikke å være rakettforsker for å se hva som er den beste dealen. (I tilfelle den ikke gikk helt igjennom.... kjøp 9800 pro og spar pengene til et nytt kort til rundt 1000 om et år eller så)

 

En annen ting er vel kanskje at man ikke finner et 9800 pro kort til under 1400 engang. Bare sett litt på linkene dine. Hvis prisforskjellen er så liten <400 så er sikkert ett 6600 GT verdt det

Endret av lamah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...