Chiller87 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) hei! har nå pcn min slik (se linken) pc-link Fordi den har nektet å starte i chenbro og compaq kabinettene mine, derimot det gamle chieftec kabinettet startet den lett i. Etter det jeg tror, liker ikke msi kortet stål fester. Derimot på chieftec.. er ikke festene i kobber på dette? de gull fargede festene. har den nå altså på bordet, eneste måten den funker på og det er for dumt! noen tips ? Den NEKTER å starte ellers Endret 5. februar 2005 av Chiller87 Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hva mener du med nekter å starte? Svart skjerm og viftene går eller ikke noe liv i det hele tatt? Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 uten 12volt. alt starter uten skjermbilde, med 12volt, liten lyd fra psu og ingen oppstart Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei Chiller ! Om hovedkort riserene er stål eller messing har nok ikke noe å si. Har du til hensikt å benytte 350w power supply på NF4 SLI kort tror jeg du bør prøve med en kvalitets PSU som gir 25A eller mer på +12v . Og den gull fargede PSUen på bildet er grunn nok til at det ikke starter tror jeg . "no offence" .. Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Du kan jo sjekke om det er noe som kortslutter eller kommer borti hovedkortet når du monterer det i kabinettene dine, sjekk rundt festehullene. Er enig med syar2003 om at den strømforyningen ser litt mistenksom ut. Sjekk hvor mange amper den levere på de 3 utangene og post det her. Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 hmm vet i allefall her og nå at det er 12v med 18a . og det er et 420watts psu. Poenget er at jeg får startet det på benken min, men ikke i kabinettene.. litt latterlig vell? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Har du prøvd systemet med bedre psu i det hele tatt . (Enermax/OCZ/Tagan/Thermaltake etc) Les: PSUs that works with MSI K8N Neo3 http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadi...=PSU+that+works Ja ting høres rart ut . Men bildet ditt synes rart ut også , ser ut som noe har strøm fra kabinettets psu mens annet har strøm fra gull PSUen . Det er ikke noe god ide da GND potesialer ikke er sammen. Er gull PSUen en qtec dual gold kan du bare glemme å bruke den på dette hovedkortet .( sett ut fra user experiences for neo2 ,og Neo4 Diamond er mer strømkrevende) Endret 6. februar 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 hehe, er ikke en qtec nei.. det ville komplett sende meg mot standard 350 som sto i. det er en topowin eller toppower greier på 450w.. ikke noe qtec,. har BARe denne koblet på HK. ikke to stykker.. Lenke til kommentar
r3dnax Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hei, sjekk alle festene i kabinett altså de "skruene" som du skrur fast hk til kabinett, se om du har en for mye som kanskje kortslutter kortet. -Alexander Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 er det noe spess tall på hvor mange jeg skal ha ? er sånn du skal "pushe" inn i hull i siden på kabinettet.. sånne klips. satt i alle sammen jeg. Ser ikke noe galt ut med de Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Det er nok en kortslutning. Jeg har samme kabinett og kort. Fikk ikke bilde på starten jeg heller. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 er det noe spess tall på hvor mange jeg skal ha ? er sånn du skal "pushe" inn i hull i siden på kabinettet.. sånne klips. satt i alle sammen jeg. Ser ikke noe galt ut med de Det er 9 "spacerfester" på K8N Diamond, ei rekke a. 3 på "bunn", ei under ram og siste rekka på "toppen". Den 420W PSU med 18A i 12V som Dere har prøvd er kanskje "spinkel" , prøvestarta min "Diamond" med Chieftec 340W PSU med 17A på 12V - hadde "snillere" grafikk med X700Pro, må bruke PCI kort fra 98 nå. Tror kortet er "grilla" - maskina stopper i bootinga uten bilde, kun med beskjed på D-Led, denne "krøllen" fikk eg på torsdag omtrent ei uke etter eg fornya PSU med Tagan 480-U0I ( 28A 3.3V - 48A 5V - 28A 12V) 460W kombinert på disse 3 + 28W på -5V , -12V og 5VSB. Men når kortet booter ute av kabinett og nekter når det er montert kan tyde på kortslutning, "modifiserte" hovedkortskuffa i mitt nye Shark kabinett siden eg syns en fals i bakkant var så høy at kortet låg nedpå den samtidig med de 9 spacerne. Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 hmm har ikke så mye peiling på modifisering av kabinett. Så sender nok dette tilbake til motbytte av et chieftec, så jeg burde ha mer enn 420w ? :S Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Løste alt dette ved å ta ut mange av spacerne og starte den første gangen med en skrutrekker "jump starte den" med driwern... nå funker det fett =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå