Gå til innhold

Feil med msi k8n SLI

Chiller87

Anbefalte innlegg

hei!

har nå pcn min slik (se linken) pc-link

Fordi den har nektet å starte i chenbro og compaq kabinettene mine, derimot det gamle chieftec kabinettet startet den lett i. Etter det jeg tror, liker ikke msi kortet stål fester. Derimot på chieftec.. er ikke festene i kobber på dette? de gull fargede festene. har den nå altså på bordet, eneste måten den funker på og det er for dumt! noen tips ? Den NEKTER å starte ellers :love:

Endret av Chiller87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Chiller !

Om hovedkort riserene er stål eller messing har nok ikke noe å si.

Har du til hensikt å benytte 350w power supply på NF4 SLI kort

tror jeg du bør prøve med en kvalitets PSU som gir 25A eller mer på +12v .

Og den gull fargede PSUen på bildet er grunn nok til at det ikke starter

tror jeg .

"no offence"

..

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke om det er noe som kortslutter eller kommer borti hovedkortet når du monterer det i kabinettene dine, sjekk rundt festehullene.

Er enig med syar2003 om at den strømforyningen ser litt mistenksom ut. Sjekk hvor mange amper den levere på de 3 utangene og post det her.

Lenke til kommentar

Har du prøvd systemet med bedre psu i det hele tatt .

(Enermax/OCZ/Tagan/Thermaltake etc)

Les:

PSUs that works with MSI K8N Neo3

http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadi...=PSU+that+works

Ja ting høres rart ut .

Men bildet ditt synes rart ut også , ser ut som noe har strøm fra kabinettets psu mens annet har strøm fra gull PSUen .

Det er ikke noe god ide da GND potesialer ikke er sammen.

Er gull PSUen en qtec dual gold kan du bare glemme å bruke den på

dette hovedkortet .( sett ut fra user experiences for neo2 ,og Neo4 Diamond er mer strømkrevende)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
er det noe spess tall på hvor mange jeg skal ha ? er sånn du skal "pushe" inn i hull i siden på kabinettet.. sånne klips. satt i alle sammen jeg. Ser ikke noe galt ut med de

Det er 9 "spacerfester" på K8N Diamond, ei rekke a. 3 på "bunn", ei under ram og siste rekka på "toppen". Den 420W PSU med 18A i 12V som Dere har prøvd er kanskje "spinkel" , prøvestarta min "Diamond" med Chieftec 340W PSU med 17A på 12V - hadde "snillere" grafikk med X700Pro, må bruke PCI kort fra 98 nå. Tror kortet er "grilla" - maskina stopper i bootinga uten bilde, kun med beskjed på D-Led, denne "krøllen" fikk eg på torsdag omtrent ei uke etter eg fornya PSU med Tagan 480-U0I ( 28A 3.3V - 48A 5V - 28A 12V) 460W kombinert på disse 3 + 28W på -5V , -12V og 5VSB.

Men når kortet booter ute av kabinett og nekter når det er montert kan tyde på kortslutning, "modifiserte" hovedkortskuffa i mitt nye Shark kabinett siden eg syns en fals i bakkant var så høy at kortet låg nedpå den samtidig med de 9 spacerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...