Gå til innhold

Selge Pc'en å kjøpe bærbar...?

Anbefalte innlegg

Jeg har det jeg tror jeg kan kalle en ganske bra pc, men jeg har lurt litt på å selge den å kjøpe en ganske god bærbar i stedet.

Kunne jeg solgt denne pcen og fått nok penger til å kjøpe meg en god bærbar?

Hovedkort: ASUS A7N8X-E m/lydkort og nettverkskort

CPU: AMD Athlon xp 3200+ ~2.2 ghz

Harddisk: 200gb

Skjermkort: RADEON 9600 PRO 256MB

Minne: 1024 MB DDR-RAM

Skjerm: Medion "19" CRT

Tastatur: Zboard-gaming tastatur

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva en PC er verdt på stående fot. Men jeg ville tippe en bruktpris på maks 5000,-, kanskje litt mer pga. skjerm. Du sier også lite om komponentene som er veldig avgjørende for pris.

Da måtte det bli en 1 år brukt bærbar for å få en god en til 5000 vil jeg tro. Spørs hva du skal bruke den til. Får du tak i en brukt en som er 1-2 år som kostet 10.000 som ny så kanskje.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Helt riktig. Derfor er bruken avgjørende. Kontorarbeid og surfing og enkel spilling er bærbar greit til. Samt filmavpsilling, brenning etc.

Men thats it, du får begrenset verdi for pengene hvis du skal bruke den til mer avnasert spilling etc. Da må man punge ut nesten 20.000 hvert år for å få en "bra" spill bærbar.

Men det kommer til å endre seg noe når man nå får bærbare med PCIe hvor man faktisk kan bytte skjermkort. Da trenger man kun en god CPU, godt med minne, rask harddisk og en god skjerm SXGA eller mer. Så kan man bytte ut skjermkortet ved behov. Men jeg grøsser ved tanken på hva slike kort vil koste.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...