Theo343 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Jeg har et lite PS2(playstation) USB tastatur som jeg også bruker til bærbar for å slippe å ha den i fanget. Problemet med dette er at det er upraktiskå skrive særlig mye med og ønsker meg derfor noe med en bedre layout. Jeg har ikke PS2 tastatur inngang og må ha USB. Trådløst via USB er greit. Mine eneste krav til et slikt tastatur er: - Må være USB - del, backspace, enter, home, end, pgdn, insert, numlock, prtscrn må være der de hører hjemme. Thinkpad tastaturene har fått til dette godt på sine bærbare. - ikke for stort. Mindre enn vanlig desktop. - Det må ikke ha nummertastatur i tillegg. - Det må ha like god layout som et vanlig desktop tastatur. Thinkpad sine bærbare tastaturer hadde vært glimrende eksternt. - Det skal helst være sort. - skal helst ha windows tast, eller muligheten til å programmere en annen tast til å være det slik som på thinkpad - ikke klikke for mye, men være noe lyddempet. - Må ikke være trådløst, men skal det være det så må det kunne fungere uten drivere. - Det siste punktet er et ønske. At tastaturet har innebygd USB HUB. Slik at man kan konble eks. musa i dette igjen. Har sett slike en gang. Ellers gode egenskaper som standard tastatur uten for mye fiksfakeseri. Thinkpad tastaturene hadde vært glimrende å få eksternt med USB tilknytning. Er en jungel av produkter der ute så hadde vært kjekt om noen har sett noen gode USB tastaturer. Endret 5. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) http://www.psdata.no/ps.asp?it=106990&mlevel=011503 du har jo dette da. Står lite om spesifikasjoner, men jeg synes jeg ser en windowstast der. EDIT: Her står det mer, tastaturene er like: http://www.psdata.no/ps.asp?it=101836&mlevel=011503 Endret 5. februar 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) en ting som irriterer meg grønn på enkelte minitasturer er plasseringer av funskjonelle taster som del, backspace, enter, home, end, pgdn, insert, numlock, prtscrn etc. Jeg vil ha de der de hører hjemme. Thinkpad bærbare har fått til alle momentene, så noe lignende et slikt vil jeg gjerne ha. Har sett på rack tastaturene til IBM, men de er kun i PS2 såvidt jeg har sett. Endret 5. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 http://www.networktechinc.com/usb-ps2.html Hva med noe liknende, og IBM sitt racktastatur? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Forsøkte en PS2-USB overgang nå og tidligere med et vanlig PS2 tastatur, fikk "ukjent" enhet og tastaturet så ikke ut til å få strøm som det skulle etc. Men det kan ha vært overgangen? Tastaturet ellers fungerer greit i PS2. Endret 5. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå