Gå til innhold

Kan man instalere OS X på "vanlig hardware"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Kan jeg instalere en versjon av mac OS X?

2. Kan jeg ha windows og Os X på maskinen samtidig?

1. Nei.*

2. Se over.

* Man kan installere OS X gjennom emulatoren PearPC, men det er, som med emulatoren VirtualPC til mac, langt fra optimalt hastighetsmessig. 20 ganger tregere er vel relativt normalt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er mest fordi Mac OS har en historie som et ekstremt ustabilt OS, med mindre du er utrolig god på tillegskontroll og holder maskinen ren for alt mulig snusk og styr, men det har på ingen måte vært like stabilt som Windows XP er, ikke før OS X' tid. Et kræsj/reboot daglig var ikke akkurat lett å unngå på den tida.

Lenke til kommentar
Var mer et problem med OS 9 det, vet ikke hva Apple gjorde galt, men det operativsystemet passer beskrivelsen "Et kræsj/reboot daglig var ikke akkurat lett å unngå på den tida" godt.

Og OS 8.6 var akkurat likedan. Om du hadde hell med denne OS-versjonen var det fint for deg, men langt fra alle var like heldige.

Lenke til kommentar
Hvor stabilt OS x blir på x86 er jo et annet spørsmål siden det faktisk er designet for en annen arktitektur, hadde windows og kun vært for et oppsett og ikke 5k komopnenter hadde det hjulpet bra på.

Helt enig. Selv stiller jeg meg sterkt tvilende til Apples evne til å støtte alle de hundre fantasillionene maskinvarekonfigurasjoner x86-plattformen har å tilby. Spesielt om de skulle ha et ønske om å holde versjoner både for PPC og x86 likeverdige.

Lenke til kommentar
Hvor stabilt OS x blir på x86 er jo et annet spørsmål siden det faktisk er designet for en annen arktitektur, hadde windows og kun vært for et oppsett og ikke 5k komopnenter hadde det hjulpet bra på.

Helt enig. Selv stiller jeg meg sterkt tvilende til Apples evne til å støtte alle de hundre fantasillionene maskinvarekonfigurasjoner x86-plattformen har å tilby. Spesielt om de skulle ha et ønske om å holde versjoner både for PPC og x86 likeverdige.

Vel, uansett hvor ustabilt det er så kan det gå kun en vei, og det er opp!

At Pear PC kan være ustabilt, kanskje. At Pear PC kan erstatte Apple, neppe. At det er et godt alternativ til folk som vil prøve OsX uten å måtte kjøpe seg en Apple, uten den minste tvil!

Jeg prøver selv å installere Yellow Dog Linux på en gammal g3 powerbook :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...