Thor78 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Heisann Har akkurat satt sammen en ny PC. Når jeg starter den får jeg beskjed om å trykke på DEL for å enter setup (BIOS). Jeg trykker og får beskjeden entering setup. Problemet er at det er alt som skjer. Går ikke videre. Bare står der. Har satt alt sammen, og fått alt på plass så dette er FU**INGS irriterende. For ikke å snakke om frustrerende. Er det noen der ute som har kan hjelpe meg? noen som har hatt lignende problem? Hovedkortet er ASUS A8N-SLI Deluxe. Takker for all hjelp på forhånd. Systemet er: Asus a8n-sli deluxe AMD64 3500 1 gb corsair xms2 gainward 6600 gt 128mb goes like hell tagan 480 PSU NEC 3500 termaltake tsunami Takker for all mulig hjelp. HJELP.... HJELP..... HJELP..... Thor Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har du forsøkt uten unødig utstyr tilkoblet hovedkortet? Forsøk å koble fra en og en ting. Begynn med harddisk ol. til du sitter igjen med kun RAM, CPU og skjermkort. Samt tastatur og mus. Forsøk deretter å oppdatere bios. Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 jeg fikk ikke frem skjermbilde engang med det hovedkortet -punk20 Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Prøver nå. Skrur ut alt. Har lite håp, men det er jo vært et forsøk. Krysser fingrene. FUNK FUNK FUNK!!!!!!! Tilbake om 5 min Thor Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Nei... ingenting Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er til å bli helt gal av. Er det noen andre som har noen forslag. Takk Thor Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Nei... ingenting Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er til å bli helt gal av. Er det noen andre som har noen forslag. Takk Thor Har du satt i minnebrikkene rett? Hvis ikke, vil det ikke funke. Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Ja de sitter der de skal. En på A1 og en på B1. Det er lys på kjøleribbene til minne (Corsair XMS2 Pro) som lyser og blinker når jeg starter opp. Blinker opp og ned (Grønn til oransje til rød og tilbake til grønn). Ifølge manualen skal en i A1 og en i B2 for at dual memory skal fungere. Tror de sitter riktig. Må være noe annet. Hmmm...... What to do? Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Ja de sitter der de skal. En på A1 og en på B1. Det er lys på kjøleribbene til minne (Corsair XMS2 Pro) som lyser og blinker når jeg starter opp. Blinker opp og ned (Grønn til oransje til rød og tilbake til grønn). Ifølge manualen skal en i A1 og en i B2 for at dual memory skal fungere. Tror de sitter riktig. Må være noe annet.Hmmm...... What to do? Ta å nullstill cmos/bios. Sjekk også at du har koblet ayus saken som velger om du har ett eller to skjermkort. På mitt kort var denne satt til to skjermkort, ikke et som jeg hadde. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Ser du skriver at du har Corsair XMS2..... Er ikke det ddr2-minne da? Dette hovedkortet støtter kun ddr(1). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) DDR2 er nok forklaringen ja! https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18427 Godt oppfattet. Forsøk noe DDR minne så går det sikkert bedre. Endret 5. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Sorry. Mente Corsair TwinX 1024 3200XL Pro. Det er testet hos hw.no på http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8341 Dette er vanlig DDR 400 og skal fungere fint. Kortet var satt til to grafikk kort, og jeg rettet det til et. Hadde da store forhåpninger, men det fungerer fortsatt ikke. Får entering setup og så skjer det ikke mer. Bare står der. Merkelig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Forsøkt å fjerne all hardware samt bios oppgradering? Forsøkt kun 1 minnebrikke? Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Hvordan oppgraderer/flasher jeg bios da? Ingenting fungerer. Får ikke åpnet dvd rom engang. Har tatt alt unødig ut. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) koble til floppy, lag boot diskett med autoflash. Det kan gå selv om du ikke kommer inn i bios setup. Men stopper den i post er det verre. Floppy står ofte som boot device default hvis den er tilkoblet. Men hvis du ikke kommer til boot går det ikke. Har du forsøkt jumper reset av bios? Er det noe diagnostic leds etc på kortet?`Evt. om du har et diagnostic panel som viser postnummer. Endret 5. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg fikk noe det samme når kjølingne min ikke funket helt... -Er du sikker på at du har nok strøm? Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Fikk det til!!! YES Aner ikke hva som var feil, men plutselig gikk det. Merkelig. Får oppdatere bios så fort som mulig. Takk for hjelpen alle sammen. It's been a pleasure. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå