Gå til innhold

Bios setup problem Asus A8N SLI Delixe

Thor78

Anbefalte innlegg

Heisann

Har akkurat satt sammen en ny PC. Når jeg starter den får jeg beskjed om å trykke på DEL for å enter setup (BIOS). Jeg trykker og får beskjeden entering setup. Problemet er at det er alt som skjer. Går ikke videre. Bare står der. Har satt alt sammen, og fått alt på plass så dette er FU**INGS irriterende. For ikke å snakke om frustrerende. Er det noen der ute som har kan hjelpe meg? noen som har hatt lignende problem? Hovedkortet er ASUS A8N-SLI Deluxe. Takker for all hjelp på forhånd.

Systemet er:

Asus a8n-sli deluxe

AMD64 3500

1 gb corsair xms2

gainward 6600 gt 128mb goes like hell

tagan 480 PSU

NEC 3500

termaltake tsunami

Takker for all mulig hjelp. HJELP.... HJELP..... HJELP.....

Thor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja de sitter der de skal. En på A1 og en på B1. Det er lys på kjøleribbene til minne (Corsair XMS2 Pro) som lyser og blinker når jeg starter opp. Blinker opp og ned (Grønn til oransje til rød og tilbake til grønn). Ifølge manualen skal en i A1 og en i B2 for at dual memory skal fungere. Tror de sitter riktig. Må være noe annet.

Hmmm...... What to do?

Lenke til kommentar
Ja de sitter der de skal. En på A1 og en på B1. Det er lys på kjøleribbene til minne (Corsair XMS2 Pro) som lyser og blinker når jeg starter opp. Blinker opp og ned (Grønn til oransje til rød og tilbake til grønn). Ifølge manualen skal en i A1 og en i B2 for at dual memory skal fungere. Tror de sitter riktig. Må være noe annet.

Hmmm...... What to do?

Ta å nullstill cmos/bios. Sjekk også at du har koblet ayus saken som velger om du har ett eller to skjermkort. På mitt kort var denne satt til to skjermkort, ikke et som jeg hadde.

Lenke til kommentar

koble til floppy, lag boot diskett med autoflash. Det kan gå selv om du ikke kommer inn i bios setup. Men stopper den i post er det verre.

Floppy står ofte som boot device default hvis den er tilkoblet. Men hvis du ikke kommer til boot går det ikke.

Har du forsøkt jumper reset av bios? Er det noe diagnostic leds etc på kortet?`Evt. om du har et diagnostic panel som viser postnummer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...