NisseMannH4X Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Har akkurat startet på en ny side. Skal nå endelig gå over fra tables til div's, men fikk litt startproblemer.. Mitt header bilde vises ikke i opera, i ie blir den helt feil, og i ff blir den perfekt! I html biten har jeg dette: <h1>H4X0R</h1> <div id="menu"> <ul> <li><a href="forside.htm" class="forside">Forside</a></li> <li><a href="Info.htm" class="info">Info</a></li> <li><a href="galleri.htm" class="galleri">Galleri</a></li> </ul> </div> I CSS dette for h1: h1 { background: url(grafikk/header.gif); width: 654px; height: 169px; overflow: hidden; display: block; height: 0!important; padding: 169px 0 0 0; } LINK Hva er feil? Endret 5. februar 2005 av NisseMannH4X Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Endre rekkefølgen litt, samt du har glemt IE5-hacken; h1 { overflow: hidden; padding: 169px 0 0 0; height: 0 !important; height /**/ : 169px; width: 654px; background: url(grafikk/header.gif); } Vet ikke om det hjalp for Opera, men... Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Nå er den helt venstrestillt i ie, i opera vises den ikke og i ff er den fin... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Gah, hehe. Hvorfor så jeg ikke det før. Du har jo ingen doctype! Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Var ikke hele html biten der der altså hele er: <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> </head> <body> <h1>H4X0R</h1> <div id="menu"> <ul> <li><a href="forside.htm" class="forside">Forside</a></li> <li><a href="Info.htm" class="info">Info</a></li> <li><a href="galleri.htm" class="galleri">Galleri</a></li> </ul> </div> </body> Endret 5. februar 2005 av NisseMannH4X Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> </head> <body> <h1>H4X0R</h1> <div id="menu"> <ul> <li><a href="forside.htm" class="forside">Forside</a></li> <li><a href="Info.htm" class="info">Info</a></li> <li><a href="galleri.htm" class="galleri">Galleri</a></li> </ul> </div> </body> Ser ingen doctype der jeg. Du har heller ikke avsluttet <html>. Endret 5. februar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Dersom du ikke vet hva en doctype er, vil jeg anbefale at du finner det ut! Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 så at jeg ikke hadde avsluttet html, skammer meg Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Du må forsatt fikse en doctype til siden din. <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> Legg den helt øverst i koden din (eller finn deg en annen doctype du ønsker å bruke). Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 La inn doctype, men funker fortsatt ikke i Opera her Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Den doctypen har ingen henvisning. Bruk en skikkelig! Som den jeg viste over f.eks. Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Nå funker alt som det skall, tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå