athlon 3000+ Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hei! Jeg og en venn skulle se hvor høgt vi klarte og klokke min Amd athlon xp 3000+ prosessor, da vi nådde en klokk hastighet på 2.6GHz. fikk pc'en spille litt musikk en stund ca 30 min, etter det så gikk jeg inn i BIOSEN og stilte den originalt i gjenn(2.17GHz). Når jeg så videre startet pc'en og spilte litt Doom3 så klikket(hang) pc'en seg, det samme skjer når jeg hører på musikk. De første 15Minuttene går fint, så skjer det store pc'en låser seg helt, ikke noe respons og få ... Noen her som hvet hva som har skjedd??? jeg sitte STOR pris på svar! Har detter oppsettet: Msi KT4AV Via apollo KT400A AMD ATHLON XP 3000+ Barton 768MB Twin Mos DDr 2700 Western Digital Caviar 160Gb Ati Radeon 9600Pro MVH René edit: Hele innlegget er skrevet på nytt! Endret 5. februar 2005 av athlon 3000+ Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 sikkert hovedkortet eller RAMen (PC2700 = treg) som ikke klarer mer. Lenke til kommentar
athlon 3000+ Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 hei i gjenn! men problemet skjer bare når CPu'en er kommet ned på original klokk. Men jeg hadde ikke noe problem i det hele tatt før jeg klokka den til 2.6GHz! MVH René Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 klokk den opp igjen da brukte du agp/pci lock når du klokka den? Litt tvilsomt men kan jo hende noe har blitt skadet når du klokka`n. Tror ivertfall ikke at det er rammen i og med at det gikk fint på normale instillinger før du klokka den ( ? ) Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 klokk den opp igjen da brukte du agp/pci lock når du klokka den? Litt tvilsomt men kan jo hende noe har blitt skadet når du klokka`n. Tror ivertfall ikke at det er rammen i og med at det gikk fint på normale instillinger før du klokka den ( ? ) Mener å huske at VIA Kt400 chipsettet ikke har PCI/AGP-lås. Mulig komponente har tatt skade av klokkingen (siden du mest sannsynlig har klokkett opp FSB)... Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 klokk den opp igjen da brukte du agp/pci lock når du klokka den? Litt tvilsomt men kan jo hende noe har blitt skadet når du klokka`n. Tror ivertfall ikke at det er rammen i og med at det gikk fint på normale instillinger før du klokka den ( ? ) Mener å huske at VIA Kt400 chipsettet ikke har PCI/AGP-lås. Mulig komponente har tatt skade av klokkingen (siden du mest sannsynlig har klokkett opp FSB)... oi oi kan jo virke som d ja...hmm, da tror jeg du kanskje burde prøve og bytte ut de forskjellige komponentene sånn som skjermkort og lydkort, for og se om det løser problemet ditt. Hvis det løses da, da har du nok skadet de ja. Viktig å undersøke å lese en god del før man begynner å klokker. Ivertfall visst det er første gang. Veldig viktig å bruke agp/pci lock for å forhindre sånn som dette. ( visst det er det som er tilfelle da ) Lenke til kommentar
athlon 3000+ Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Ja kanskje det, håpe det ikke har skjedd skal teste med andre komponenter i morgen. og se om det hjelper, hvis ikke så frykter jeg det verste, Enten Hk eller cpu kan ha tatt skade! Men Men driver du oveklokking må du ta konsenkvensene av det Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Vel, trist å si, men faktisk kan stort sett hvilken som helst del ha tatt skade... Jaja, lykke til... Lenke til kommentar
athlon 3000+ Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Hei.. Jeg fant endelig ut av problemet Det var lyd kortet mitt som var blitt ødelagt under klokkingen, så nå er problemet løst Takk for hjelp jeg har fått.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Slettet da problemet er løst . Endret 13. februar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei.. Jeg fant endelig ut av problemet Det var lyd kortet mitt som var blitt ødelagt under klokkingen, så nå er problemet løst Takk for hjelp jeg har fått.. Fint det løste seg...,men husk for framtiden å la være å klokke dette systemet.. Har hatt/har en del system for socket-A med VIA-brikkesett.. både KT400 og KT600.. Du *kan* klokke en del, men bør ikke noe særlig over FSB170 (for FSB166).. Det du *kan* er å klokke i steg.. dvs. 133->166->200, men det er jo selvsagt stort sett kun Barton2500+ og XP-M som er istand til en overklokk fra 166->200.. Skal du klokke mer el. "trinnløst" må du bytte HK til ett med nForce-brikksett... Men det vet du sikkert nå... Lenke til kommentar
athlon 3000+ Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Hei!! Skal no kjøpe meg nytt system, har planer om og gå for en AMD athlon 64 3200+ og et MSI K8N SLI Platinum. http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=641 Er lei av det jeg har no kan jo nesten ikke klokke med det Så jeg skal no satse skikkelig på overklokking og extrem kjøling... Takker for meg! Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei.. Jeg fant endelig ut av problemet Det var lyd kortet mitt som var blitt ødelagt under klokkingen, så nå er problemet løst Takk for hjelp jeg har fått.. Fint det løste seg...,men husk for framtiden å la være å klokke dette systemet.. Har hatt/har en del system for socket-A med VIA-brikkesett.. både KT400 og KT600.. Du *kan* klokke en del, men bør ikke noe særlig over FSB170 (for FSB166).. Det du *kan* er å klokke i steg.. dvs. 133->166->200, men det er jo selvsagt stort sett kun Barton2500+ og XP-M som er istand til en overklokk fra 166->200.. Skal du klokke mer el. "trinnløst" må du bytte HK til ett med nForce-brikksett... Men det vet du sikkert nå... FSB170? Ops. Jeg har KT400 selv og har nå kjørt FSB til 180. Det er siste stabile FSB. Det gir 2255 mhz på min 2600+. PCI/AGP lock var noe nytt jeg lært her inne igår. Skummelt. Har jo dratt FSB mye høyere enn dette før med kræsj til følge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 FSB170? Ops. Jeg har KT400 selv og har nå kjørt FSB til 180. Det er siste stabile FSB. Det gir 2255 mhz på min 2600+. PCI/AGP lock var noe nytt jeg lært her inne igår. Skummelt. Har jo dratt FSB mye høyere enn dette før med kræsj til følge. Jeg tok vel litt i... Har selv hatt ett KT400-basert system med stabil klokk på FSB174 (stabil betyr her: Ingen synlige problem med annen hardware i maskinen). Har OC'et KT600-system til FSB185... bare for å prøve... og der har 3DMark01 og tilsvarende benchmarks gått greit.. Men som sagt... det er bare ett tidsspørsmål før PCI-enheter.. HD.. etc. "sier fra"... VIA.. og ett par Intel m/ATX "boards" er ikke egnet for klokking... dessverre... Lenke til kommentar
athlon 3000+ Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 hei!! Etter at problemet løste seg så kom det selfølgelig et nytt et No MÅ jeg overklokke pc'en med 200MHz for at den skal funke! Hvis ikke så kubber den, bare slår seg av helt uten videre. Noen ganger ette 10 sek noen etter 2 timer for den slags skyld!!! Lurer på hva det er Noen som vet? MVH René Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg vet at dette omtrent er så offtopic som det er mulig å oppdrive, but here it goes: Hvordan kan du legge til tilleggsinformansjon når du lager en ny tråd. Jeg hadde den muligheten før selv, men nå er den borte Jeg ser at du har det i denne tråden, sort skrift under overskriften... Er det et bestemt "skin" i instillinger som gjør dette? Lenke til kommentar
Slouchy Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Mitt råd: Kjøp ny pc. Går ikke an å stole på AMD prosessorer vet du Intel 4 ever! Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Mitt råd: Kjøp ny pc.Går ikke an å stole på AMD prosessorer vet du Intel 4 ever! Æsj nei!!!! på min AMD pc har jeg et KT600 delta hk(specs>profil) pg jeg får ikke klokka fsb mer enn 200@225Mhz mer enn det vil den ikke boote. er det ramen som henger igjen eller hk? Endret 28. februar 2005 av DarkStarr Lenke til kommentar
athlon 3000+ Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Hei!! På min pc så starter alt fint men må som oftest slå av 3-5Ganger pga slår seg av på oppstarten.. dette kan skje fra alt fra 10sek til 2 timer før den slår seg av. Har VIa apollo KT400a Chipsett. Vet ikke om det er Rammen pga jeg har bare en Twin mos brikke på 512 og har ikke kjangs til og bytte med en annen.. MVH René Lenke til kommentar
Slouchy Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Min intel pentium 2 er den beste i verden. 22 megabyte ram!! Jeg har 2 vifter og.. Så ikke kom her med AMD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå