Gå til innhold

PCen min låser seg etter overklokkingsforsøk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en venn skulle se hvor høgt vi klarte og klokke min Amd athlon xp 3000+ prosessor, da vi nådde en klokk hastighet på 2.6GHz. fikk pc'en spille litt musikk en stund ca 30 min, etter det så gikk jeg inn i BIOSEN og stilte den originalt i gjenn(2.17GHz). Når jeg så videre startet pc'en og spilte litt Doom3 så klikket(hang) pc'en seg, det samme skjer når jeg hører på musikk. De første 15Minuttene går fint, så skjer det store pc'en låser seg helt, ikke noe respons og få ...

Noen her som hvet hva som har skjedd??? jeg sitte STOR pris på svar!

Har detter oppsettet:

Msi KT4AV Via apollo KT400A

AMD ATHLON XP 3000+ Barton

768MB Twin Mos DDr 2700

Western Digital Caviar 160Gb

Ati Radeon 9600Pro

MVH

René

edit: Hele innlegget er skrevet på nytt!

Endret av athlon 3000+
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klokk den opp igjen da :p

brukte du agp/pci lock når du klokka den? Litt tvilsomt men kan jo hende noe har blitt skadet når du klokka`n. Tror ivertfall ikke at det er rammen i og med at det gikk fint på normale instillinger før du klokka den ( ? )

Lenke til kommentar

brukte du agp/pci lock når du klokka den? Litt tvilsomt men kan jo hende noe har blitt skadet når du klokka`n. Tror ivertfall ikke at det er rammen i og med at det gikk fint på normale instillinger før du klokka den ( ? )

Mener å huske at VIA Kt400 chipsettet ikke har PCI/AGP-lås. Mulig komponente har tatt skade av klokkingen (siden du mest sannsynlig har klokkett opp FSB)...

Lenke til kommentar

Mener å huske at VIA Kt400 chipsettet ikke har PCI/AGP-lås. Mulig komponente har tatt skade av klokkingen (siden du mest sannsynlig har klokkett opp FSB)...

oi oi :p

kan jo virke som d ja...hmm, da tror jeg du kanskje burde prøve og bytte ut de forskjellige komponentene sånn som skjermkort og lydkort, for og se om det løser problemet ditt. Hvis det løses da, da har du nok skadet de ja. Viktig å undersøke å lese en god del før man begynner å klokker. Ivertfall visst det er første gang. Veldig viktig å bruke agp/pci lock for å forhindre sånn som dette. ( visst det er det som er tilfelle da ) :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei..

Jeg fant endelig ut av problemet :D

Det var lyd kortet mitt som var blitt ødelagt under klokkingen, så nå er problemet løst :dribble:

Takk for hjelp jeg har fått.. :roll:

Fint det løste seg...,men husk for framtiden å la være å klokke dette systemet..

Har hatt/har en del system for socket-A med VIA-brikkesett.. både KT400 og KT600..

Du *kan* klokke en del, men bør ikke noe særlig over FSB170 (for FSB166)..

Det du *kan* er å klokke i steg.. dvs. 133->166->200, men det er jo selvsagt stort sett kun Barton2500+ og XP-M som er istand til en overklokk fra 166->200..

Skal du klokke mer el. "trinnløst" må du bytte HK til ett med nForce-brikksett...

Men det vet du sikkert nå...

Lenke til kommentar
Hei..

Jeg fant endelig ut av problemet :D

Det var lyd kortet mitt som var blitt ødelagt under klokkingen, så nå er problemet løst :dribble:

Takk for hjelp jeg har fått..  :roll:

Fint det løste seg...,men husk for framtiden å la være å klokke dette systemet..

Har hatt/har en del system for socket-A med VIA-brikkesett.. både KT400 og KT600..

Du *kan* klokke en del, men bør ikke noe særlig over FSB170 (for FSB166)..

Det du *kan* er å klokke i steg.. dvs. 133->166->200, men det er jo selvsagt stort sett kun Barton2500+ og XP-M som er istand til en overklokk fra 166->200..

Skal du klokke mer el. "trinnløst" må du bytte HK til ett med nForce-brikksett...

Men det vet du sikkert nå...

FSB170? Ops. Jeg har KT400 selv og har nå kjørt FSB til 180. Det er siste stabile FSB. Det gir 2255 mhz på min 2600+. PCI/AGP lock var noe nytt jeg lært her inne igår. Skummelt. Har jo dratt FSB mye høyere enn dette før med kræsj til følge. :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
FSB170? Ops. Jeg har KT400 selv og har nå kjørt FSB til 180. Det er siste stabile FSB. Det gir 2255 mhz på min 2600+. PCI/AGP lock var noe nytt jeg lært her inne igår. Skummelt. Har jo dratt FSB mye høyere enn dette før med kræsj til følge. :blush:

Jeg tok vel litt i... :)

Har selv hatt ett KT400-basert system med stabil klokk på FSB174 (stabil betyr her: Ingen synlige problem med annen hardware i maskinen).

Har OC'et KT600-system til FSB185... bare for å prøve... og der har 3DMark01 og tilsvarende benchmarks gått greit.. Men som sagt... det er bare ett tidsspørsmål før PCI-enheter.. HD.. etc. "sier fra"... :no:

VIA.. og ett par Intel m/ATX "boards" er ikke egnet for klokking... dessverre...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei!!

Etter at problemet løste seg så kom det selfølgelig et nytt et :thumbdown:

No MÅ jeg overklokke pc'en med 200MHz for at den skal funke! Hvis ikke så kubber den, bare slår seg av helt uten videre. Noen ganger ette 10 sek noen etter 2 timer for den slags skyld!!!

Lurer på hva det er :hmm: Noen som vet?

MVH

René

Lenke til kommentar

Jeg vet at dette omtrent er så offtopic som det er mulig å oppdrive, but here it goes: Hvordan kan du legge til tilleggsinformansjon når du lager en ny tråd. Jeg hadde den muligheten før selv, men nå er den borte :cry: Jeg ser at du har det i denne tråden, sort skrift under overskriften... Er det et bestemt "skin" i instillinger som gjør dette?

Lenke til kommentar
Mitt råd: Kjøp ny pc.

Går ikke an å stole på AMD prosessorer vet du :no:  :yes:

Intel 4 ever! :love:

Æsj nei!!!! :nei::p

på min AMD pc har jeg et KT600 delta hk(specs>profil)

pg jeg får ikke klokka fsb mer enn 200@225Mhz mer enn det vil den ikke boote.

er det ramen som henger igjen eller hk?

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar

Hei!!

På min pc så starter alt fint men må som oftest slå av 3-5Ganger pga slår seg av på oppstarten.. dette kan skje fra alt fra 10sek til 2 timer før den slår seg av. Har VIa apollo KT400a Chipsett.

Vet ikke om det er Rammen pga jeg har bare en Twin mos brikke på 512 og har ikke kjangs til og bytte med en annen..

MVH

René

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...