Fosse Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei! Jeg skulle fikse en bærbar acer (Aspire 2012WLMI) for en kompis fordi han hadde en del spyware innpå. Til PCen fulgte det med 3 recovery CDer med windows og alle programmer. Når han installerte maskinen på nytt med det så forsvant ikke spion programmene. Derfor skulle jeg formatere diskene hans. Hardisken hans var oppdelt sånn: C: 47 GB D: 9,7 GB og en liten partisjon som heter Acer_service. Jeg formaterte D: i selve windows, men det gikk ikke an å formatere C:(den som windowsen ligger på) Derfor satte jeg inni min egen Windows XP Home CD og slettet den partisjonen derifra. Deretter tok jeg ut min WinXP CD og satte inn hans recovery CD og startet på nytt, men nå går der ikke an å installere windows fra hans recovery CDer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, han reiser i morgen å må ha med seg maskinen da. Må ha hjelp snarest! Lenke til kommentar
raZputin Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Moderen har en TravelMate 2353. Utdraget under er hentet fra manualen som fulgte med. På Acer Service partisjonen tror jeg det ligger noen ghost filer som hentes frem av Norton Ghost. Kanskje det går bedre hvis du prøver fremgangsmåten under. Lykke til. Gjenoppretting med gjenopprettings-CD Denne prosedyren vil hjelpe deg med å gjenopprette C: stasjonen med original-programvaren som ved kjøp av datamaskinen. Følg trinnene under for å bygge opp igjen C: stasjonen. (Din C: stasjon vil formateres og alle data vil bli slettet.) Før du utfører en gjenopprettings-operasjon, vennligst sjekk BIOSoppsettet. a Sjekk om "Acer disk-to-disk Recovery " funksjonen er aktiver eller ikke. b Forsikre deg om at [Acer D2D Recovery] oppsett i [Main] er [Enabled]. c Gå ut av BIOS oppsettsverktøyet og lagre endringene. Systemet vil starte om igjen (reboot). Merk: For å aktivere BIOS oppsett-verktøyet, trykk <F2> under POST (selvtest). 1 Restart systemet. 2 Instruksjonen "Press <F2> to Enter BIOS" vises nederst på skjermen ved POST. 3 Trykk <Alt> + <F10> samtidig for å starte gejopprettingsprosessen. 4 Meldingen "The system has password protection. Vennligst gi inn 000000:" vises. 5 Gi inn seks nuller og fortsett. 6 Vinduet "Acer Self-Configuration Preload" åpnes. 7 Bruk piltastene for å bla gjennom de ulike punktene (operativsystemer) og trykk "Enter" for å velge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå