kizzykazz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei på dere. Har Denne PSU-en som var med i mitt Chieftech kabinett, og vil veldig gjerne skifte ut viftene for å gjøre pc-en stillere. Går det an? Har sett litt på SilenX vifter på Vendur sine sider, men har ikke bestemt meg for noget enda. Tenker også litt på om pc-en min blir varmere om jeg skifter vifter. Greier ikke å lese meg til hvor mye luft den "skyver". Så noen tipps? Visst det er nødvendig med spesifikasjoner på pc, så bare post inn. Mvh Kizz Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Flyttes fra Annet om hardware til Støydemping. Hvis du finner en produktkode på vifta kan det hende du klarer å google deg til spesifikasjonene. Du bør bruke en vifte som flytter sånn ca like mye luft som den originale. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Og hvordan finne den? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hvis du bytter de originale viftene mot noen som ikke er av de helt stilleste, vil du få en god løsning. Jeg byttet min vifte i chieftec-forsyningen min mot en 12dB papst, og det ble ganske stille. Trikset er å lodde ut ledningene til originalviftene og lodde dem tilbake inn i den nye. Dette gjør du på selve viften og ikke på kontakten. Du finner loddepunktene under klistremerket bakpå viften (i hvert fall på de jeg har vært borti). Slik det pleier å være, så er + = rød, - = sort og puls = gul (i hvert fall på min forsyning). Har du litt vett, finner du ut hvilke som skal hvor på den nye viften. Grunnen til at jeg anbefaler denne måten er at da vil du få temperaturregulert viftene, og du kan være sikker på at du ikke får en strømforsyning som blir for varm! Men kjøper du de helt stilleste viftene, kan du risikere å bæsje skikkelig på leggen. Når det er sagt, vil jeg heller anbefale deg å spare et par hundre kroner til og heller kjøpe en fsp-forsyning med 12 cm vifte. Denne er fjellstabil (noe chieftec kan ha problemer med), og den er stille som i graven. Å bruke over 300 på å dempe en strømforsyning er ikke vits når man kan få noe som er mye bedre for et par hundrelapper til! Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Veldig godt svar Fsp forsyning? Ikke helt med. Kan du sende en link? Ble litt mye "peng" å lodde. Så blir vel den enkle versjon ja. Kjøpte et teppe og la det under pc-en og nå er den FAKTISK blitt stillere Tusen takk for svar folkz Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Med FSP strømforsyning er det snakk om Fortron/Source, det er her snakk om ei større 12cm vifte som drar varm luft fra undersiden av strømforsyningen og ut gjennom gitteret i bakkant. Disse er kjent for god ytelse samt stillegående gange når de ikke tappes på maks effekt. Har du ikke så mye penger og er litt hendig med verktøy så er det ikke dumt å gjøre slik baronKanon nevner. Hvis du ikke er stødig på loddebolten kan det gjøres enklere ved å kutte kablene på den gamle og den nye vifta for så å skjøte den nye inn på de gamle kablene ved hjelp av f. eks. en sukkerbit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå