simmy Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Aner ikke hva som har skjedd i dag, var rimelig stabilt i går, men i dag er den bare helt håpløs. Det som skjer er at alle maskinene som jeg kjører på trådløs jobber utrolig sakte på nettverket. det som er merkelig, er at når jeg booter maskina, og den finner det trådløse nettverket, så er den på 54mbps. så går det max 2 minutter, så er den nede på 11, tilogmed vært nede på 0,5mbps. Dette gjør at når jeg skal prøve å laste ned ting fra ftp på den trådløse, så har jeg i dag fått(ikke kødd engang) 0,07kb/s. vet ikke åssen modem det tilsvarer, kanskje ikke 9600bps modem engang, men det er iallfall helt sykt. Jeg har en webserver som står på på kabel, så hvis jeg skal laste ned ting må jeg gå fra den, for når jeg er koblet til kabel så får jeg de 120kb/s jeg skal ha. Noen som har peiling? Jeg har oppgradert routern(v.202) tror jeg den er nå, og har prøvd en 3-4 forskjellige kanaler, og bruker ikke kryptering, da det er ingen i nærheten som kan koble seg til. Akkurat nå sitter jeg på 12mbps, og tør ikke engang nevne åssen hastighet jeg har når jeg laster ned. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 testa å se om du får packetloss mellom maskinene? .. kan jo være at antenna er gåen.. hva med å koble vekk samtlige ethernet kabler på routeren, også teste for packetloss via radio .. hvis ting bedrer seg da så er du gjerne ett steg nærmere svaret.. hvis ikke, vel, test med kun ethernet (tpkabel) tilkoblinger, ingenting radioenheter .. du finner nok ut av dette etterhvert svaret pleier dukke opp mens man sover, og gjerne etter at man har slitt seg blå med feilsøking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå