Gå til innhold

Hvordan lage windows98 oppstartsdiskett i XP?

V36a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må få lagd en oppstartsdiskett til windows 98 for å få reinstallert windows xp i fat32.

Hvorfor skulle det være nødvendig? Er XP så dårlig at det ikke klarer å innstallere en disk på egenhånd?

Hvis du skal ha en ren xp installasjon på en formatert disk, kan du ikke velge fat32, men kun ntfs. Hvorfor vet jeg ikke, Microsoft er litt sære iblant. :D

Lenke til kommentar
Må få lagd en oppstartsdiskett til windows 98 for å få reinstallert windows xp i fat32.

Hvorfor skulle det være nødvendig? Er XP så dårlig at det ikke klarer å innstallere en disk på egenhånd?

Hvis du skal ha en ren xp installasjon på en formatert disk, kan du ikke velge fat32, men kun ntfs. Hvorfor vet jeg ikke, Microsoft er litt sære iblant. :D

Hvor har du det fra? Selvfølgelig kan du installere XP med FAT32 i en ren installasjon. Du får opp valg om dette under installasjonen, etter at du har bootet fra XP-cd'n. Dessuten trenger du ikke oppstartsdiskett heller - det er mye enklere å bare boote fra cd'n

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

Saken er at Microsoft ikke vil at du skal bruke FAT32 på partisjoner større enn 32GB. Det har ingenting med å være sær å gjøre, det er for beskytte brukerne fra problemene man kan få med FAT32. NTFS er mye bedre, spesiellt på store disker.

Men OK, det er jo et poeng at man trenger "ekstautstyr" hvis man likevel vil bruke FAT32.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...